Hejtman jezdí v Audi A8, jinak na radnicích převažují Škody Superb

Jedním z nejdražších vozů jezdí hejtman zlínského kraje Libor Lukáš. Ten si při svých cestách může vybrat, zda pojede vozem značky Audi A8, nebo A6. K dispozici má i svého řidiče. „Zbytek vozového parku Zlínského kraje tvoří Škoda Octavia a Fabia. Pro efektivní přepravu více osob pak slouží kraji také VW Multivan,“ dodal mluvčí kraje Patrik Kamas. V garážích krajského úřadu je třicet aut.

Na radnicích jednotlivých okresních měst převažují zejména česká auta, jen občas jejich vozový park zpestřuje jiný typ. Kroměřížským radním například slouží tři vozy Škoda Superb, ostatní zaměstnanci jezdí fabiemi. „Nejstarší vůz je vyroben v roce 2002, kromě toho radnice disponuje jednou starší dodávkou Ford z roku 1998,“ upřesnil mluvčí radnice Pavel Zrna.

Naopak vsetínské radnici v garážích stojí auta převážně značky Renault. „Starostka jezdí vozem Škoda Octavia roku výroby 2002. Místostarostové pak mají k dispozici Renault Mégane nebo Renault Thalia vyrobené letos,“ uvedla mluvčí vsetínské radnice Eva Stejskalová. Služebními auty, která pořizovali radní ještě v minulém volebním období, vozí řidiči vedení zlínské radnice. „Nejsou to vozy s žádným speciálním vybavením, ale klasické se střední výbavou,“ komentovala mluvčí zlínské radnice. Dodala, že zlínská primátorka Irena Ondrová si pro své cesty může vybrat buď VW Passat, nebo vozy značky Škoda.

Zcela jiným typem auta než ostatní radnice v kraji jezdí představitelé města Uherské Hradiště. Ti mají pro své služební cesty vyhrazeny dva vozy značky Hyundai. Vozový park malých měst je obdobný jako ve velkých sídlech. Například v Otrokovicích tvoří vozový park třináct aut, kromě dvou to jsou všechno škodovky. „Máme jeden terénní vůz Hyundai, který využívá oddělení krizového řízení a obrany. Při povodních či přívalových deštích je pro nás nepostradatelný,“ informoval mluvčí otrokovické radnice Milan Plesar.

Patrioty jsou také představitelé radnice ve Slavičíně. „Máme tři služební auta, Octavii pro vedení, pak fabii, a k tomu máme ještě VW Polo někdy z poloviny devadesátých let,“ uvedl starosta Jaroslav Končický. Většina malých obcí však služební vozy vůbec nemá. Příkladem může být obec Hrobice u Slušovic. „Nemáme moc pojíždění, proto se nám služební auto ani nevyplatí,“ vysvětlil starosta František Gajdošík. Dodal, že do práce jezdí na svém kole.

close zoom_in