Most přes Bečvu nedaleko vsetínské polikliniky je důležitou spojnicí na trase z centra města na Ohradu. Dlouhodobě ale nevyhovuje svojí kapacitou, protože překlenutí řeky je zde možné pouze po úzké lávce.

„Často dochází ke střetům mezi chodci a cyklisty, kteří mnohdy nedodržují dopravní značení, jež jim ukládá povinnost sesednout z kola a přejít pěšky,“ uvedla mluvčí vsetínské radnice Jana Raszková.

Lávka navíc nebyla v dobrém technickém stavu. Radnice proto rozhodla o úpravách, jejichž výsledkem bude zprovoznění širší části mostu, po níž v minulosti vedla železnice.

„Tak, aby ji mohli bezpečně užívat jak chodci, tak nově i cyklisté. Úzkou lávku poté naopak uzavřeme,“ uvedl starosta Vsetína Jiří Růžička.

Doplnil, že město neplánuje rozsáhlejší rekonstrukci, neboť v budoucnu má tento most nahradit nový silniční, po němž povede prodloužená Nádražní ulice až k okružní křižovatce na ulici Generála Klapálka na Ohradě.

Údržbu mostu mají na starosti pracovníci Technických služeb města Vsetína (TSMV). Už vloni zvýšili zábradlí na výšku 1,3 metru, jak to vyžadují normy pro bezpečný provoz cyklostezky.

„Letos jsme pokračovali odstraněním plechové mostovky, doplněním železných nosných prvků a následnou instalací dřevěné mostovky. Nyní provádíme terénní úpravy nájezdů na most z obou jeho stran, které budou mít povrch ze zámkové dlažby a navážou tak na okolní chodníky,“ přiblížil Petr Ryza z TSMV. Veškeré práce si podle něj vyžádají investici 1,5 milionu korun včetně DPH.

Most u polikliniky byl postaven v roce 1945 jako součást železniční vlečky z centra města do areálu tehdejší Zbrojovky v Jasenicích. Železnice sloužila až do roku 1998.

Následných 11 let postupně probíhala demontáž kolejí po celé trase vlečky a část mostu, po které vedla trať, byla uzavřena. Na železničním náspu poté město v úseku od ulice Generála Klapálka po místní část Jasenice vybudovalo osvětlenou cyklostezku.