ŘSZK obdrželo pro letošní rok na modernizaci silnic II. a III. třídy státní dotaci 208,409 milionu korun (vloni to bylo necelých 159 milionů). „Je to významný objem prostředků, který nám umožňuje zlepšovat stav silnic II. a III. třídy ve větším rozsahu, než by bylo možné pouze z peněz Zlínského kraje,“ uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Polovina dotace „padne“ na mosty na Valašsku

Z letošní dotace využijeme ŘSZK přibližně polovinu na financování staveb tří mostů na Valašsku. „Z druhé poloviny budeme realizovat plošné obnovy povrchů na patnácti úsecích krajských silnic o celkové délce 15,6 kilometru,“ doplnil Malý.

Policejní kontroly na Valašsku byly zaměřené na nebezpečné předjíždění a jízdu na červenou; středa 10. května 2023
VIDEO: Policejní kontroly na Valašsku. Na červenou jelo jedenáct řidičů

Co se zmíněné trojice mostů týče, konkrétně jde o tyto stavby: mimoúrovňové křížení s železniční tratí na silnici mezi obcemi Valašské Příkazy a Študlov, most v Zubří a most v Zašové, místní části Veselá.

Přehled patnácti úseků silnic II. a III. třídy, které v letošním roce (2023) bude opravovat Ředitelství silnic Zlínského kraje díky dotaci ze SFDI.Zdroj: Ředitelství silnic Zlínského kraje

Přehled patnácti úseků silnic II. a III. třídy, které v letošním roce (2023) bude opravovat Ředitelství silnic Zlínského kraje díky dotaci ze SFDI.

Všechny tři stavební akce už byly zahájeny a z letošní státní dotace ukrojí částku 105 milionů korun. „Přestavby mostů, zejména v oblasti Valašska, kde je jich největší počet a některé již ve špatném technickém stavu, považujeme za jednu ze svých priorit,“ zdůraznil Bronislav Malý.

Plošné opravy silnic začnou v červnu

Do plošných obnov povrchů vozovek z dotace SFDI se krajské ředitelství silnic pustí v období od června do září letošního roku. O které silnice se jedná ukazuje následující přehled:

  • Místo Číslo silnice Okres Délka úseku (m)
  • Kroměříž-Kotojedy II/367 KM 767
  • Pornice – Morkovice II/428 KM 831
  • Olšina – Zdounky II/432 KM 1685
  • Uherský Brod II/495, III/49030 UH 842
  • Bojkovice II/496 UH 957
  • Napajedla – Topolná III/49724 UH 781
  • Slavkov – Horní Němčí III/05417 UH 537
  • Kunovice – Kelč II II/439 VS 1281
  • Huslenky – Halenkov II/487 VS 1127
  • Rožnov pod Radhoštěm III/05726 VS 715
  • Hřivínův Újezd – Biskupice II/490 ZL 2222
  • Štítná nad Vláří II/495 ZL 559
  • Ludkovice – Provodov III/49024 ZL 647
  • Želechovice – Klečůvka III/4918 ZL 1445
  • Přílepy – Lukoveček III/49011 ZL 1224

Plošné obnovy povrchů silnic podle ŘSZK spočívají v odfrézování původního povrchu vozovek a v pokládce nových živičných vrstev v celé šíři komunikace. Na nejdelší akce bude uplatněna moderní technologie REMIX.

Kyvadlový provoz nebo uzavírky na pár dní 

Opravy budou ve většině případů znamenat jen krátkodobé částečné uzavírky, kdy motoristům bude sloužit jeden volný jízdní pruh pro oba směry a střídavý provoz budou řídit semafory. U některých úseků silnic může být stanovena úplná uzavírka maximálně na tři dny.

Rekonstruovaná železniční stanice ve Vsetíně.
Rekonstrukce nádraží i nový bytový komplex. Ve Vsetíně panuje stavební ruch

Povolení k uzavírkám si zajišťují zhotovitelé akcí vybraní ve veřejné soutěži. Přesné termíny uzavírek budou uvedeny v rozhodnutích příslušných silničních správních úřadů a může u nich docházet ke změnám či využití náhradních termínů v závislosti na aktuálním počasí (například za deště nové živičné koberce pokládat nelze).

První opravy možná už koncem května

První úseky plošné obnovy povrchů by podle ředitele ŘSZK mohly přijít na řadu možná již koncem května.

„V některých průjezdních úsecích v obcích jsme závislí na souvisejících obecních stavebních úpravách, například v Kroměříži, ve Štítné nad Vláří nebo v Kunovicích. Předpokládám, že vše by mohlo být dokončeno do konce měsíce září,“ dodal Malý.

Plošná obnova povrchů vozovek se letos zřejmě nevyčerpá jen uvedeným přehledem patnácti úseků financovaných z prostředků SFDI.

„Máme vytipováno dalších až dvacet kratších úseků, které by mohly získat nové živičné koberce za peníze od Zlínského kraje, a to v objemu 25 až 30 milionů korun. Přehled těchto úseků budeme upřesňovat později,“ uzavřel Bronislav Malý.