Meziříčané poukazují také na další nešvary. „Nelíbí se mi ani různé plakáty na sloupech osvětlení, plátěné reklamy na plotech a podobně. To kráse ulic moc neprospívá," přidala se Jana Schedlbauerová.

Odstranění velkoplošných poutačů návrhli členové komise rady města pro městský marketing. Nelíbí se jim, že centrum města je přeplněné nepovolenou reklamou. „Především plachtami a takzvanými převěsy na veřejně přístupných místech. Například na plotech, zábradlích a podél silnic a podobně," upozornila členka komise Gabriela Zelinková. Návrh komise projednávali už také zastupitelé. „Jsem rád, že nejde o konečnou verzi, vadí mi výjimky," vyjádřil se zastupitel Vlastislav Navrátil (TOP 09). Návrh podle něj umožňuje jiné podmínky například pro pořádání charitativních akcí či pořadů organizovaných nebo spoluorganizovaných městem. „Radnice si může ulice plachtami hyzdit, ale ostatní ne," podotkl zastupitel. Se stejným názorem se na předkladatelku návrhu, místostarostku Yvonu Wojaczkovou (ANO), obrátil také další zastupitel.

„Nerozumím tomu, proč mají platit nějaké výjimky, ať už akce pořádá kdokoliv," upozornil Marek Irgl (PROVALMEZ).

Kromě zákazu plošné reklamy a černého vylepování plakátů chce radnice zamezit také obtěžování lidí hlukem. Na listině nežádoucích se nově objevily například průjezdy reklamních aut s tlampači. „O přesném znění nařízení stále jednáme. Vynasnažíme se, aby jeho účinnost vstoupilo v platnost na začátku března příštího roku," slíbila místostarostka Yvona Wojaczková.

Město chce tímto způsobem dát reklamním agenturám prostor se připravit na zásadní změnu v oblasti reklamy ve městě.