Otcem myšlenky vyrábět palubní desky do leteckých modelů je letec a modelář Vítězslav Klímek ze Vsetína, kterého si lidé mohou pamatovat i jako automobilového závodníka. S postupným vývojem motorů dostali modeláři šanci vyrábět i velké modely v poměru 1:3 nebo 1:2. “Ovšem tak velké letadlo už nemohou ponechat bez vnitřního vybavení. A když už ten model člověk staví dva roky, tak málokdo má sílu doladit i tyto detaily. A právě přístrojová deska je to, co lidi, kteří sednou do letadla, nejvíce fascinuje,“ popisuje Klímek pohnutky, které ho vedly k tomuto nápadu.

První myšlenky se u něj zrodily koncem minulého století. O čtyři roky později vyrobil první palubní desky. Příprava na výrobu byla podle jeho slov poměrně dlouhá. „Věděl jsem, co chci, ale nevěděl jsem jak. Nikdo na světě nic podobného nedělá, a tak jsem se neměl kde přiučit. To byla pro mě výzva,“ řekl modelář.

O to větší úspěch se svým nápadem slavil. Jeho přístroje a celé palubní desky dnes používají modeláři takřka v celém světě - v Německu, Francii, Rakousku, Slovinsku, USA, Kanadě i v Jihoafrické republice. Skvělé reference mu loni pomohly získat i ojedinělou zakázku na výrobu 20 palubních desek do replik německých a anglických válečných letounů Camel, Re - 8 nebo Fokker. Tyto repliky modeláři vyráběli pro německý válečný film s názvem Rudý baron, který pojednává o výjimečném německém letci Manfredovi von Richthofenovi. Ten měl v první světové válce 83 sestřelů, než byl sám sestřelen.

Vsetínského modeláře tehdy oslovilo Filmové studio Barrandov. Snímek se totiž natáčel i v Česku a podíleli se na něm i čeští filmaři a herci. „Na výrobu palubních desek jsme měli pouze šest týdnů. To by ale nevadilo, nejhorší bylo, že nám chyběla spousta dokumentace, plány z internetu byly nepoužitelné. Tak jsem nejdřív objížděl republiku a všemožně potřebné nákresy sháněl,“ uvedl modelář.