Schválení záměru však předcházela dlouhá debata. Ne všichni zastupitelé totiž považují cyklistickou Bike arénu za nutnou. Raději by peníze směřovali třeba do opravy uzavřeného koupaliště u vsetínské průmyslovky.

Za nadstandard označil plánovaný areál pro vyznavače horských kol zastupitel Zdeněk Vejpustek. Upozornil, že Bike aréna nebyla mezi deseti největšími problémy města, které v nedávné době vybrali Vsetíňané na veřejném jednání s vedením města.

„Jsou jiné věci, které je více trápí. Bylo by lépe opravit koupaliště u průmyslovky," navrhl Zdeněk Vejpustek. Zmíněné koupaliště dostalo v anketě největších problémů Vsetína druhý nejvyšší počet hlasů.

Stejně smýšlel také Pavel Volčík. „Myslím si, že jsou zásadnější problémy k řešení, než Bike aréna. Priority jsou jinde, a byl bych rád, kdybychom je viděli," řekl svým kolegům zastupitel.

V narážce na nefungující bazén u průmyslovky připomněl červencový týden letních veder, kdy jediným místem pro osvěžení Vsetíňanů zůstalo jen koupaliště u sokolovny. Zastánci Bike arény v řadách zastupitelů jim sice v případě uzavřeného koupaliště dali částečně za pravdu, nicméně cyklistický projekt obhajovali.

„Bike aréna zvýší atraktivitu a podpoří cestovní ruch," uvedl předkladatel návrhu na žádost o podporu Bike arény, místostarosta Stanislav Pavelec.

Podle něj se navíc nabízí možnost navázání na stávající cyklostezku a také možné budoucí zprovoznění kempu v Semetíně.

Zastupitel Roman Kalabus, který se podle svých slov v oblasti cykloturistiky řadu let pohybuje, uvedl, že projekty podobné semetínské Bike aréně připravují i v Novohradských horách, Vrbně pod Pradědem či Domažlicích.

„My jsme ale v přípravě nejdál," zdůraznil Kalabus. Dodal, že Bike aréna je jen první krok, za kterým mohou následovat další trasy.

Nápad podpořil také místostarosta Petr Kořenek. „V tuto chvíli nenajdeme větší atraktivitu. Máme krásnou přírodu a cyklostezku, o kterou je zájem," nastínil místostarosta.

Podle něj budou další turisté přínosem pro poskytovatele služeb, místní živnostníky a zaměstnanost. „Buďme vděční za každé pracovní místo, které takto může vzniknout," řekl Petr Kořenek. Pro schválení žádosti o podporu Bike arény nakonec zvedlo ruku čtrnáct zastupitelů. Cyklistický areál bude spočívat v dobudování tří takzvaných gravity trailových tras a jedné singltrailové v délce necelých šestnáct kilometrů.

Trasa vede lesem, vlní se mezi stromy

Autor projektu Roman Kalabus vysvětlil, že singltrailová trasa se vlní mezi stromy. Nikdy nevede dlouho rovně, příliš z kopce ani do kopce. Respektuje lesní prostředí. Gravity traily jsou pak trasy navržené po vrstevnicích a bez prudkých sjezdů.

Odhadované náklady na Bike arénu se pohybují ve výši 4,16 milionu korun. Vedení města počítá s tím, že přibližně sedmdesát procent této částky bude představovat podpora z Regionálního operačního programu, zbytek doplatí město.