Vinu na tom nese zejména propad tržeb ČSAD související s nižším počtem přepravených cestujících v loňském roce a také rostoucí ceny pohonných hmot. Navzdory tomu chce město Vsetín rozsah služeb včetně stávajícího jízdného zachovat.

Zatímco v loňském roce dotovala vsetínská radnice ztrátový provoz MHD částkou 12,8 milionu korun, letos za stejné služby zaplatí ještě o pět set tisíc korun více.

„Důvodem je zejména to, že jsme vloni přepravili asi o čtyři sta tisíc cestujících méně než v roce předcházejícím, což představuje pokles tržeb o dvě koruny na kilometr,“ vysvětlil výkonný ředitel ČSAD Vsetín Josef Růčka.

Další čáru přes městský rozpočet udělaly zvyšující se ceny pohonných hmot. „Zatímco vloni v lednu byla cenová hladina příznivá, v průměru dvacet čtyři padesát za litr nafty, letos v lednu už dosáhla dvaceti sedmi korun šedesáti,“ přiblížil Růčka.

I vzhledem k těmto faktům se celkové náklady na provoz autobusů MHD, které na území města najezdily na deseti linkách šest set šedesát tisíc kilometrů, vyšplhaly na 23,14 milionů korun. Zatímco příjmy z tržeb činily „jen“ 9,6 milionů korun. „Tržby poklesly asi o jeden milion korun,“ poznamenal Růčka.

Vsetínská radnice chce i přes ztrátovost zachovat provoz MHD ve stejném rozsahu jako v minulých letech. O rušení spojů nechce ani slyšet. V rozpočtu města na letošní rok proto zastupitelé vyčlenili právě pět set tisíc korun na navýšení dotace pro ČSAD Vsetín. „Hromadná doprava je služba pro občany, která je potřebná a vždy ztrátová. I s ohledem na ekologii a nedostatek parkovacích míst v centru města preferujeme nadále její využívání,“ přiblížila postoj města starostka Květoslava Othová.