Zatímco loňský rok byl především ve znamení rekonstrukce kolejí směrem na Velké Karlovice, letos dojde k modernizaci kolejiště, výstavbě terminálu a podchodu přímo ve stanici.

Rozsáhlá rekonstrukce stanice Vsetín je každým dnem patrnější. Během dvou měsíců vyrostla v sousedství výpravní budovy hrubá stavba nového dopravního terminálu.

Postaveno bude do konce roku

„Hotovo by mělo být do konce letošního roku, souběžně budeme stavět podchod z terminálu, který vyústí za kolejištěm v místní části Na Lapači. V srpnu zahájíme práce na odstranění stávajícího nádraží, abychom časově zvládli všechny stavební práce,“ přiblížil za Správu železnic Miroslav Bocák.

Do konce roku budou na parkovišti v těsné blízkosti současné výpravní budovy provizorní prostory pro odbavení cestujících.

Cyklostezka Bevlava v Ústí u Vsetína; 10. září 2021. Ilustrační foto
Cyklostezka Bevlava - na kole moravsko-slovenským příhraničím

V polovině února se stavba posunula také přímo do kolejiště stanice.

„Dokončení kolejiště ladíme s dostavbou terminálu a nového podchodu. Po dobu rekonstrukce zajistíme cestujícím provizorní nástupiště a bezpečný přístup k nim. Předpokládáme, že od konce prosince budou moci nový terminál, podchod i všechna nová nástupiště využívat,“ doplňuje Miroslav Bocák.

Rekonstrukce nemá významně ovlivnit vlakovou dopravu. Omezení bude spočívat v tom, že bude k dispozici méně kolejí k přistavování spojů.

Nový podchod

Letos v lednu se ve Vsetíně také zrušil přejezd v ulici U Křivačkárny. V polovině března se tu rozběhnou práce na podchodu, který nahradí i přechod ve Štěpánské ulici.

Mezi těmito ulicemi se proto staví také nová silnice s mostem přes potok Rokytenku, která bude sloužit jak autům, tak chodcům. Kompletní dokončení se předpokládá v červnu příštího roku, kdy bude zrušen přechod ve Štěpánské ulici.

Celkové investiční náklady na stavbu činí více než 3,3 miliardy korun.