Lávka pocházející z roku 1970 se v posledních letech nacházela v nevyhovujícím technickém stavu. Radnice se proto vloni na základě doporučení statiků rozhodla pro její obnovu, která měla přijít asi na dvacet milionů korun. 

Po zahájení stavebních úprav a obnažení konstrukce se však ukázalo, že stav konstrukce je havarijní a nezbude než z bezpečnostních důvodů tuto spojnici dvou břehů Bečvy zbourat.

„Demolice, jež přijde na 1,4 milionu korun včetně DPH, začne 1. listopadu. Samozřejmě pokud nedojde k náhlému zvýšení hladiny vody v Bečvě,“ informoval starosta Jiří Čunek.

Ryby odloví, stavební suť zrecyklují

Bouracím pracím bude předcházet předcházet odlov ryb ze Vsetínské Bečvy v okolí lávky.

„Stavební suť vyprodukovanou při demolici bude pásový bagr překládat z koryta Bečvy na nákladní vozy, které ji přepraví k následné recyklaci. Veškeré práce proběhnou za využití norné stěny tak, aby nedošlo v řece k šíření nečistost,“ doplnil starosta.

Radnice nyní usilovně pracuje na přípravě stavby nové lávky, která by měla sloužit chodcům i cyklistům. „Nechali jsme si zpracovat studii. Ta bude podkladem pro veřejnou soutěž na zhotovitele projektové dokumentace, kterou vyhlásíme ještě v letošním roce,“ přiblížil aktuální stav starosta Čunek.

close Vizualizace předpokládané podoby nové lávky u vsetínské průmyslovky. Požadavek Povodí Moravy zněl, aby v řece ani na části břehu, která je ještě součástí koryta, nebyla žádná podpěra. info Zdroj: Město Vsetín zoom_in Vizualizace předpokládané podoby nové lávky u vsetínské průmyslovky. Požadavek Povodí Moravy zněl, aby v řece ani na části břehu, která je ještě součástí koryta, nebyla žádná podpěra.

Podle Jiřího Čunka chce radnice v roce 2024 vyřídit všechna potřebná povolení a napřesrok provést stavbu nové lávky. „Podle aktuálních odhadů by stavba jen samotné lávky bez nájezdových ploch mohla vyjít na zhruba 25 milionů korun včetně DPH,“ doplnil starosta. Jde o zhruba stejné náklady jako na opravu lávky původní.