„Náklady na ujetý kilometr se šplhají k pětatřiceti korunám. Utržíme ale mnohem méně. Jen něco přes osmnáct korun,“ vysvětlil ředitel ČSAD Vsetín Josef Růčka.

Během posledních tří let se doplatek kvůli nárůstu cen pohonných hmot zvýšil o třicet procent. Pro srovnání: v roce 2004 činila ztráta z provozu městské dopravy ve Vsetíně 7,7 milionu korun.

Radnice o omezení spojů kvůli vzrůstajícím nákladům neuvažuje. Nehodlá zvyšovat ani jízdné. „Městská hromadná doprava je sice ztrátová, s ohledem na ekologii a nedostatek parkovacích míst v centru města ale preferujeme její využívání,“ vysvětlil strategii místostarosta Lubomír Gajdušek s tím, že i do budoucna se bude radnice snažit udržet jízdné na co nejnižší úrovni. A to i za cenu vyšší dotace z městského rozpočtu.

Více čtěte v tištěném vydání Kroměřížského deníku ve středu 19. března