Dvaadvacátého prosince skončila výluka provozu na železnici vedoucí přes vsetínskou stanici a vlaky od tohoto data jezdí po rekonstruované trati téměř bez omezení. Správa železnic (SŽ) v místě finišuje s pracemi na přestavbě nádraží a potřebuje minimalizovat pohyb osob v kolejišti.

Na nová zastřešená nástupiště číslo dva a tři se cestující dostanou z prvního nástupiště podchodem. Tedy jeho částí. Celý podchod totiž po svém dokončení povede z podzemního parkoviště Smetanovy obchodní galerie pod Nádražní ulicí, právě budovaným dopravním terminálem a železnicí s nástupišti až do zanádražního prostoru Na Lapači.

Budova městského úřadu ve Vsetíně
Rozpočet Vsetína pro rok 2024 počítá se schodkem 273 milionů korun

Nyní je zprovozněna jen jeho část mezi jednotlivými nástupišti. Práce na přestavbě železniční stanice totiž poté ještě potrvají zhruba další tři měsíce. Po tuto dobu zatím zůstane zachováno i provizorní odbavování cestujících v obytných buňkách umístěných naproti restauraci Na Špici.

Nové nádraží se otevře v dubnu 2024

Těch nejzásadnějších změn se cestující dočkají na přelomu března a dubna 2024, kdy má skončit hned několik investičních akcí souvisejících s přestavbou nádraží. Bude dokončen třípodlažní dopravní terminál, kam se přesune odbavování cestujících.

V prvním podzemním podlaží budovy budou umístěny technologické místnosti a hygienická zařízení. Současně tímto prostorem povede podchod vedoucí od Smetanovy obchodní galerie pod Nádražní ulicí a dále pokračující pod kolejištěm a nástupišti až do areálu bývalé Delty Na Lapači.

VIDEO: Demolice staré nádražní budovy ve Vsetíně (16. srpna 2023):

Zdroj: Iva Nedavašková

V prvním nadzemním podlaží dopravního terminálu cestující najdou hlavní prostory, tedy halu, čekárnu, poklady a také zde budou mít zázemí zaměstnanci. To najde své místo i ve druhém nadzemním podlaží, kde se dále plánuje zřízení čekárny pro matky s dětmi a pro VIP klienty dopravců.

Bezbariérové spojení mezi jednotlivými podlažími bude zajištěno výtahem, mezi prvním a druhým nadzemním podlažím navíc i eskalátorem. S otevřením podchodu v místě bývalého železničního přejezdu v ulici U Křivačkárny se současně trvale uzavře stávající železniční přechod na ulici Štěpánská.

Rekonstrukce železniční stanice ve Vsetíně pohledem Správy železnic:

Zdroj: Youtube
Zdroj: Youtube

Co dalšího čeká v dopravě Vsetín v příštím roce?

V dubnu 2024 by Správa železnic měla dokončit také stavbu silnice s mostem přes potok Rokytenka, která propojí lokalitu Lapače s nově vybudovanou okružní křižovatkou na silnici I/69 (výpadovka na Zlín) u polyfunkčního domu Kotovo v Rokytnici.

Ve Vsetíně vyroste nová čtvrť
Na které stavby se lidé na Valašsku mohou v příštích letech těšit

Na tuto okružní křižovatku se pak ve druhé polovině roku 2024 napojí i připojovací pruhy k silnici I/57 (obchvat Vsetína). Stavba dalšího připojovacího pruhu nad čerpací stanicí na výjezdu z města směrem na Valašské Meziříčí započne na jaře příštího roku.

Stejně tak budou v tomto termínu zahájeny stavební úpravy křižovatky před čerpací stanicí Shell s cílem zklidnit dopravu v ulici Na Dolansku. Všechny tyto uvedené investice jsou součástí stavby tzv. Rampy Mostecká, jejímž investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR.