„Silničáři budují připojovací pruh ve směru na Valašské Meziříčí v délce 342 metrů a 160 metrů dlouhou protihlukovou stěnu, která bude vysoká 4,5 metru,“ přiblížila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Lucie Trubelíková.

Dlouho připravovaná rampa Mostecká je pro Vsetín velmi důležitou stavbou. Vyřeší totiž problém zřejmě nejnebezpečnější křižovatky ve městě. Frekventovaný dopravní uzel, propojující silnice I/57 a I/69, by se měl podle předpokladů dočkat nové podoby v letošním roce. Hodnota investice je 220 milionů korun bez DPH.

„O úpravě křižovatky se mluví od roku 2008, možná déle. V roce 2015 pak došlo na startovní výstřel v podobě zpracování investičního záměru, který schválilo ministerstvo dopravy,“ řekl v minulosti ředitel zlínské Správy ŘSD Karel Chudárek.

Zmíněná křižovatka patří dlouhodobě k dopravně nejrušnějším místům ve Vsetíně, kde často dochází k nehodám. Mnohé skončily tragicky. Problematické je zejména odbočování vlevo od Valašského Meziříčí, z frekventované silnice I/57.

Autobusová zastávka Ohrada ve Vsetíně - další ostuda města; březen 2024
Ostudy Vsetína 6. díl: Zchátralá zastávka na Ohradě je tipem od čtenářů Deníku

Vzniknou dvě nové větve křižovatky silnic I/57 a I/69, díky kterým odpadne nutnost přejíždět přes protisměrný pruh. Celý úsek by měl být po přestavbě výrazně bezpečnější a zásadně zlepšit plynulost dopravy.

Nové křižovatkové větve budou napojeny na okružní křižovatku u polyfunkční budovy Kotovo. Součástí stavby je také stavba nových autobusových zastávek a úprava místních cest, chodníků a parkovacích ploch.

MOHLO BY VÁS ZAUJMOUT: Chodcům ve Vsetíně už slouží nový železniční podchod U Křivačkárny 

Zdroj: Deník/Michal Burda