Lidé pracující v dosahu nákupního areálu i ostatní návštěvníci města volí tuto variantu k dlouhodobému i kratšímu parkování, a zejména ve všední dny tak zabírají místo potenciálním zákazníkům.

„Než najdu volné místo, musím často i třikrát objet parkoviště,“ podělil se o svou zkušenost nakupující Aleš Řehák z Nového Hrozenkova. Studentka zlínské univerzity Renata Pecháčková z Chvalčova naopak přiznává, že po dobu výuky využívá parkoviště i k dlouhému stání. „Najít místo mi však někdy trvá i půl hodiny,“ řekla.

Tyto praktiky se však nelíbí managementu nákupního centra ani obchodníkům. „Stává se, že zákazníci přijdou rozčilení, což jistě není v našem zájmu. Doneslo se mi dokonce, že kvůli problémům s parkováním vzdali někteří nákupy úplně,“ popsala situaci zaměstnankyně obchodu s koženým zbožím Jaroslava Vavrušová.

Ještě ostřeji komentoval celou věc vedoucí prodejny se sportovním zbožím Martin Štěpánek. „Lidé pracující ve městě zde parkují od rána do pozdních odpoledních hodin a obsazené parkoviště nám ubírá zákazníky,“ postěžoval si otevřeně na problém, který podle něj trvá již od samotného začátku fungování centra v roce 2005.

Dlouhodobě řeší problém s parkováním svých zákazníků také největší ze 45 nájemců v areálu nákupního střediska, hypermarket Kaufland. „Problematického parkování u našeho obchodního domu ve Zlíně – Čepkově jsme si vědomi. Naše společnost připravuje jistá opatření, která by měla situaci podstatně zlepšit,“ řekl mluvčí společnosti Kauf-land Michael Šperl. Doplnil, že prodejen, u kterých parkují občané, aniž by něco nakupovali, má společnost v republice velice málo.

Provozovatel Čepkova plzeňská společnost InterCora potvrdila, že se problémem intenzivně zabývá, a ve spolupráci se všemi obchodními partnery hledá řešení.

„Uvažuje se o instalování parkovacího systému, ale přesný termín a typ je zatím v jednání,“ uvedl ředitel nákupního centra Marek Zábojník. Nevyvrátil, že se v budoucnu mohou návštěvníci dočkat například systému s časově omezeným parkováním zdarma.