Valašské Meziříčí je dopravním uzlem, což platí nejen pro automobilovou, ale také železniční dopravu.

„Vlakem se od nás dá vyrazit do pěti směrů a podle statistik projde místním nádražím nejvíc cestujících ve Zlínském kraji. Dlouhodobě však nejsme spokojeni se stavem nádražní budovy, peronů a absencí adekvátního bezbariérového přístupu,“ uvedl starosta Robert Stržínek.

Vlakové nádraží v Rožnově prošlo rekonstrukcí za 230 milionů
VIDEO: Vlakové nádraží v Rožnově prošlo rekonstrukcí za 230 milionů

Centrální komise Ministerstva dopravy schválila rekonstrukci nástupišť železniční stanice Valašské Meziříčí, jejíž součástí má být také přestavba nádražní budovy.

„Správa železnic počítá s tím, že bude tuto miliardovou investici realizovat mezi lety 2026 až 2027, což je skvělá zpráva. I naše město se tak konečně dočká moderního vlakového nádraží,“ navázal starosta Stržínek.

Původní záměr neprošel

Podle dřívějšího záměru mělo v roce 2024 dojít ke kompletní rekonstrukci nejen budovy a nástupišť, ale také kompletní infrastruktury s náklady přesahujícími pět miliard korun. Tento projekt neprošel přes Centrální komisi Ministerstva dopravy, protože neobhájil svou ekonomickou efektivitu.

Nový redukovaný projekt

„Počítáme s rekonstrukcí nádražní budovy a nástupišť tak, aby odpovídala normám. Zajištěn bude také bezbariérový přístup na nástupiště pomocí výtahů. Zároveň dojde k zahloubení stávajícího podchodu přibližně o 60 centimetrů, abychom mohli výškově upravit kolejiště ve stanici. V plánu je i částečná demolice nádraží budovy, aby byl zajištěn přímý vstup do podchodu z prostoru před výpravní budovou a zároveň co nejlépe využity vnitřní prostory objektu,“ představil už v srpnu záměr projektu Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele pro modernizaci dráhy.

Voda. Ilustrační foto
Za vodné a stočné si lidé na Vsetínsku od příštího roku připlatí

Propojení vlakové i autobusové dopravy

V následujících letech by pak chtěla valašskomeziříčská radnice navázat na projekt Správy železnic vlastním dopravním terminálem v areálu bývalé Křižanovy pily.

„Propojení autobusové a vlakové dopravy v jednom místě je pro nás klíčové. Díky napojení na stávající podchod navíc dokážeme zajistit bezpečný přestup cestujících z vlaku na autobus a naopak,“ doplnil starosta Robert Stržínek.

Město má k dispozici platný záměr, který vychází z urbanisticko-architektonické soutěže a počítá s tím, že v areálu bývalé pily vznikne nejen dopravní terminál, ale také parkovací dům, městský úřad, alej a v budoucnu i bytové domy.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Vlakové nádraží v Rožnově prošlo rekonstrukcí za 230 milionů

Zdroj: Iva Nedavašková