Zákazníky trápí čekání na přepážkách, ceny služeb a nedoručování zásilek až domů

Neobsazená jsou pouze asi tři pracovní místa. Takový stav považujeme za stabilizovaný. Odpovídá běžné fluktuaci pracovníků,“ konstatovala Václavíková.

Pozitivní dopad na ustálení stavu zaměstnanců mělo podle ní zvýšení průměrných mezd zaměstnanců odměňovaných tarifní mzdou o čtrnáct a půl procenta. „Vyšší mzdy tito pracovníci dostávají od počátku dubna,“ poznamenala Václavíková.

Přestože je podle mluvčí pošty zaměstnanců dostatek, jednou z nejčastějších připomínek k fungování poštovních úřadů, jsou dlouhé čekací doby na odbavení u přepážek. „Nejhorší situace je v odpoledních hodinách a ve dnech, kdy si lidé chodí pro důchody nebo pro různé sociální dávky,“ tvrdí jedna z pravidelných zákaznic vsetínské hlavní pošty, která si však nepřála být jmenována.

S tímto názorem souhlasí také další Vsetíňačka Petra Proksová. „Na hlavní poště takové problémy opravdu bývají. Další, co mi na službách pošty vadí, je to, že se někteří pošťáci například při doručování balíků ani neobtěžují ověřit, jestli jsem doma a rovnou dávají do schránky lístek, že si mám pro zásilku přijít na poštu,“ říká nespokojeně Proksová.

Přesto však nehází všechny poštovní provozovny, kterých je ve Vsetíně pět, do jednoho pytle. „Například na poště v sídlišti Rokytnice, jsem se prozatím s žádným problémem nesetkala. Tamní pracovníky musím pochválit,“ hodnotila Proksová.

Podle průzkumu, který si nechal za loňský rok zpracovat Český telekomunikační úřad (ČTÚ), má zkušenost s nedoručením zásilky až do domu třicet čtyři procent zákazníků pošty. „Lidé ale často ani nevědí, že na takovou službu mají právo,“ uvedla ve zprávě ČTÚ Petra Zindulková s oddělení vztahů s veřejností.

Dalším z problémů, které Česká pošta v poslední době řešila, bylo zpožďování některých zásilek. To jí ve své hodnotící zprávě Český telekomunikační úřad také vytkl. Podle Václavíkové se Česká pošta k tomuto problému přiznala. Souvisel se zprovozněním nového třídícího centra v Brně. „Je potřeba říci, že tyto potíže již máme za sebou, vyvodili jsme z nich i personální důsledky a doby dodání zásilek se vrátily k normálu,“ vysvětlila Václavíková.

Co se délky odbavení na přepážkách týče, sami jsme si šli rychlost pracovníků na vsetínské hlavní poště vyzkoušet. Pro test jsme si zvolili středu a před jednou hodinou odpoledne jsme zkusmo odeslali doporučený dopis. Možná jsme měli štěstí a zrovna v tuto dobu bylo na poště jen málo zákazníků. Odeslat doporučeně jeden dopis trvalo necelou jednu minutu.

Jak jste spokojeni se službami České pošty? Hlasujte v anketě nahoře vpravo vedle článku.