Do policejních statistik se navíc každoročně zapíšou černým písmem konkrétní místa, takzvané nehodové úseky, kam museli dopraváci kvůli haváriím vyjíždět nejčastěji.

Dlouhou dobu držela smutné prvenství v této kategorii silnice I/57 mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím. Průměrně stovka dopravních nehod, dva až tři mrtví, desítky těžce a lehce zraněných. Taková byla každoroční bilance této spojnice zmiňovaných valašských měst.

Na zhruba dvaceti kilometrech této cesty zemřelo za posledních deset let přibližně dvacet lidí, na každý kilometr tak připadne v průměru minimálně jeden pomníček, který tragedie připomíná. „Problém je v tom, že tato silnice nebyla stavěna na takovou hustotu dopravy, jakou musela v posledních letech unést,“ vysvětlil dopravní inženýr vsetínského policejního oddělení Antonín Javorek.

Se zahájením výstavby rychlostní silnice, která nově spojí Vsetín s Valašským Meziříčím, a z ní vyplývající současná dopravní omezení, v minulých letech na tomto úseku nehod ubylo.

Prvenství, co se nehodovosti týče, převzali jiné lokality. „Za nehodový obecně považujeme takový úsek silnice, na který ročně připadá dvacet a více nehod na jediný kilometr,“ vylíčil Javorek. Taková místa jsou aktuálně na Valašsku tři. První začíná asi kilometr před Rožnovem pod Radhoštěm ve směru od Valašského Meziříčí. „Tady se vloni stalo právě dvacet nehod,“ konstatoval dopravní inženýr. Žádný člověk zde nezemřel, jeden se zranil těžce a šest lehce.

„Srážky, ke kterým na tomto úseku došlo, byly většinou lehčího charakteru. Šlo zpravidla o nedání přednosti v jízdě,“ osvětlil Javorek.

Druhý nebezpečný úsek začíná asi dvě stě metrů od odbočky na Byninu ve směru od Hranic na Moravě a končí u kruhového objezdu vedle čerpací stanice Shell na začátku Valašského Meziříčí. „Vloni se tady bouralo jedenatřicetkrát. Jeden řidič se lehce zranil,“ spočítal Javorek.

Poslední nehodový úsek prochází přímo centrem Valašského Meziříčí. „Začíná dvě stě metrů před vjezdem do města ve směru od Hranic, pokračuje přes okružní křižovatku u kostelíka k dalšímu kruhovému objezdu u autobusového nádraží a končí až u meziříčské nemocnice,“ popsal Javorek.

Tady loni policisté napočítali čtyřicet kolizí, u kterých se lehce zranili dva lidé.

Podle dopravního inženýra policie jsou však paradoxně nebezpečnější ta místa, kde není vysoká hustota provozu. „Řidiči tady totiž mohou jet rychleji a může dojít k nehodě s tragickými důsledky,“ uzavřel Javorek.