Kolony se táhnou od jednoho konce města k druhému, auta se dopředu posunují krokem, kruhové objezdy jsou beznadějně ucpané.
Každá vysprávka silnic situaci dramaticky zhoršuje. Na konci listopadu blokovala dopravu ve městě uzávěra Nádražní ulice. A nyní jízdu řidičům ztěžuje uzávěra cesty do Koutů.
„Nejhorší je to ráno a odpoledne, tedy v době dopravní špičky. Trvá to roky a stále se nic neděje,“ postěžoval si místní řidič Libor Hruška.
A stejně zoufalí jsou další řidiči. „Když byla uzavřena Nádražní ulice, trvala mi cesta od hřbitova do nemocnice půl hodiny, přitom je to takový kousek, je to k kolikrát fakt k breku,“ vyjádřil se David Haška z Valašského Meziříčí.
A totéž míní Václav Fabián. „Zřejmě někdo zaspal při výhledu růstu dopravy ve městě. Fakt by mě zajímalo, v jaké fázi je výstavba obchvatu, protože včera už bylo pozdě,“ zdůraznil valašskomeziříčský šofér.
Podle starosty Jiřího Částečky je ale obchvat prioritou města. Sedm kilometrů dlouhý úsek by měl začínat u chemické továrny Deza a končit u železničního přejezdu v Jarcové. Jeho stavba by měla začít v roce 2017, kvůli urychlení radnice před časem zaplatila studii, která může start stavby urychlit nejméně o rok.
„Do konce roku bychom měli mít hotový investiční záměr, který poputuje na ministerstvo dopravy,“ řekl Částečka s tím, že stavba obchvatu, která bude hrazena ze státní kasy, si vyžádá mezi třemi až čtyřmi miliardami korun.
„Budu všemožně lobovat za to, aby peníze na stavbu uvolnil stát co nejdříve,“ zdůraznil starosta.