Město je dopravní křižovatkou, kterou denně projedou tisíce vozidel. Nezbytné dopravní stavby, jakými jsou obchvat nebo Palačovská spojka, ale také chystané opravy v nadcházejících letech omezí dopravu na hlavním tahu.

Stavba Palačovské spojky startuje v červnu

Zatím nejblíž realizaci je tzv. Palačovská spojka, u níž se počítá zahájením stavby letos v červnu.

„Toto silniční napojení na dálniční síť za 2,2 miliardy korun bez DPH je významné nejen pro naše město, ale také celý region. Osobně jsme rád, že se po letech příprav konečně dočkáme. Pokud půjde vše podle plánu, mohli bychom se po Palačovské spojce projet už za tři roky,“ uvedl starosta Robert Stržínek.

Na řidiče čeká v příštím roce omezení v centru

Při průjezdem města se řidiči musí už teď obrnit trpělivostí. A v příštím roce to nebude o moc lepší. Čeká je totiž oprava průtahu Valašským Meziříčím v ulici Vsetínská a mostu přes Rožnovskou Bečvu.

„V roce 2024 plánujeme kompletní výměnu povrchu na silnici I/57 od okružní křižovatky u Tesca po železniční přejezd u Bystroně. Navážeme tak na loňskou opravu této cesty ve směru od Bystřičky k Valašskému Meziříčí. Práce budou probíhat vždy na jedné polovině vozovky s tím, že provoz bude veden kyvadlově,“ řekl Karel Chudárek, ředitel zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Valašské muzeum v přírodě patří k nejoblíbenějším cílům výletníků z celé republiky.
Sezona začíná: rožnovský skanzen láká na novou hájovnu a pět desítek programů

Zároveň také připravuje projekt na rekonstrukci mostu, který je součástí průtahu městem.

„S ohledem na náročnost stavebních prací počítáme s tím, že dojde k jeho úplnému uzavření na celou stavební sezonu, tedy zhruba od poloviny března do konce října 2025. V příštím roce bychom chtěli mít vybraného dodavatele a vše detailně připravit tak, aby omezení dopravy trvalo co nejkratší dobu.“

Obchvat města? Nejdřív v roce 2030

V přípravě je také obchvat města s náklady 3,1 miliardy Kč bez DPH a délkou 6 km.

„U této stavby máme od roku 2020 podánu žádost o územní rozhodnutí a stále čekáme na její kladné vyřízení u krajského úřadu Zlínského kraje. Následovat bude výkup pozemků s tím, že v roce 2027 bychom mohli zahájit stavební práce s uvedením do provozu za další tři roky,“ dodal Karel Chudárek.