Obyvatelé blízkých obcí ale krok obecního úřadu nechápou. „Myslím si, že nějaká rekonstrukce vůbec není nutná a křižovatka stačí taková, jaká je. Jezdí se tudy plynule. Kruhová křižovatka se podle mě hodí více tam, kde je frekventovaná doprava. Raději za ty peníze mohli opravit cestu," myslí si Veronika Manová z vedlejší Francovy Lhoty.

Názor s ní sdílí i obyvatelka Horní Lidče. „Je to podle mě zbytečné, bezúčelné. Křižovatka mi nepřijde nijak zničená a nemyslím si proto, že je potřeba ji opravovat," řekla Miriam Drozdová.

Starosta má ale na věc jiný názor. „Opravit křižovatku byl náš popud. Je poničená a nájezdové oblouky nevyhovují kamionům. Nechali jsme vypracovat studii, která navrhla křižovatku rovnou nebo kruhovou. ŘSD poté vybrala kvůli bezpečnosti chodců i řidičů křižovatku kruhovou," vysvětlil starosta Horní Lidče Josef Tkadlec. Dodal, že se opravou zlepší průjezdnost. Během stavby budou mít ale řidiči cestu komplikovanější. „Pro kamiony jsou připraveny objížďky, osobní auta budou jezdit přes obec," řekl starosta a dodal, že se začne stavět nejspíše na jaře příštího roku.

Horní Lideč bude platit jen přístupové chodníky. Stavbu kruhové křižovatky bude financovat ŘSD. „Předpokládaný rozpočet je dvanáct milionů. Od opravy si slibujeme hlavně zklidnění dopravy. Zvláště v nočních hodinách je značně překračována povolená rychlost v přímém směru křižovatky. Zvýší se bezpečnost všech účastníků dopravy, upraví se prostranství středu obce. Vyřeší se problém autobusových zastávek a pohybu chodců," vyjmenoval pozitiva stavby Karel Chudárek, ředitel zlínského ŘSD.

Policisté dodávají, že kruhová křižovatka je opravdu bezpečnější.

„Je statisticky dokázáno, že je na kruhové křižovatce daleko méně nehod než na křižovatce rovné. Nutí totiž řidiče zpomalit a navíc dávají přednost pouze z jednoho směru. Rovnou křižovatku mnohdy řidiči projíždějí velice rychle, což je především v obci velmi nebezpečné," vysvětlila Valašskému deníku mluvčí krajské policie Jana Macalíková.

Autor: Vendula Životská