„Sedmdesátiletý řidič jel po Mostecké ulici směrem k mostu přes řeku Bečvu,“ popsal asistent policejního ředitele ve Vsetíně Ivo Zgarba. Šofér policistům řekl, že zastavil před přechodem pro chodce, kde mu nečekaně zhasl motor. Hned poté se začalo auto hořet.

„Na místo vyrazila jednotka hasičů ze Vsetína,“ dodal Zgarba. Podle krajského mluvčího hasičů Ivo Mitáčka byl požár vidět už při příjezdu hasičů na určené místo. „Kolegové byli na místě za dvě minuty od výjezdu a požár byl bleskově uhašen vysokotlakým proudem vody,“ konstatoval Mitáček.

Rychlým zásahem se podařilo zabránit rozšíření plamenů na celý vůz a uchránit i tlakovou nádobu na LPG. Příčinou vzniku požáru byla zřejmě technická závada.

Velmi podobná scéna se přitom ve Vsetíně odehrála už v polovině ledna. Kvůli závadě na palivovém systému alternativního pohonu LPG hořel tehdy motor Škody Felicia. „Oheň zničil celou přední část vozu, motorový prostor i část kabiny,“ popsal v lednu Mitáček.

Požáry způsobené závadou na LPG systému se však objevují v posledních letech méně často, než tomu bylo dříve. „U vozů na tento pohon zasahujeme nejvýše desetkrát do roka. Ne vždy přitom požár souvisí přímo se systémem LPG,“ potvrdil Mitáček. Podle něj je tento systém pohonu vozů považován za bezpečný.

Pokud začne auto na plyn hořet, řidiči nemusí v žádném případě utíkat ve strachu, že dojde třeba k výbuchu.

„Tlakové nádoby na plyn jsou konstruovány tak, aby odolaly i přímému ohni až dvacet minut,“ konstatoval Mitáček s tím, že to je také zákonem stanovená nejdelší doba, kdy se musí k ohni dostat hasiči. „V praxi jsme přitom u požárů v podstatně kratším čase,“ zdůraznil mluvčí a připomněl, že je důležité s vytočením čísla hasičů v žádném případě neváhat a nespoléhat se pouze na sebe.

Více čtěte v tištěném vydání Valašského deníku ve středu 2. dubna