„Je to hrůza, nedovedu si představit, že takhle budu muset jezdit fakt až do podzimu, šíleně mi stoupnou náklady,“ řekl profesionální řidič Milan Vostrý.

Nešťastní jsou z objížďky také šoféři, kteří spojnici Nového Jičína a Valašského Meziříčí dosud využívali. Počet aut na komunikaci totiž stoupl z devíti tisíc o další čtyři tisíce. A to včetně kamionů „Když jedu ráno, stává se mi, že se sunu v koloně. Kvůli plné čáře nepředjedu, a když někdo zdržuje provoz, drncáme se všichni kolikrát i třicítkou,“ postěžoval si šofér Jaromír Písecký.

Zvýšení počtu aut na silnici netěší ani starostu Hodslavic. „Naštěstí „Oficiální rozhodnutí o uzávěře jsem dostal od olomouckého krajského úřadu až v den jejího začátku, tedy uplynulé pondělí. A ještě bez možnosti odvolání,“ upozornil starosta Miroslav Vyhlídal s tím, že obecní úřad začal monitorovat, kolik aut denně Hodslavicemi projede. Po měsíci údaje vyhodnotí a použije je jako argument pro vyjednání dotace na opravu chodníků a vybudování autobusové zastávky. „Rozbitou silnici si opraví Ředitelství silnic a dálnic, to se nás naštěstí netýká,“ řekl Vyhlídal.

Proti uzávěře bojovali radní všech dotčených obcí. Marně. „Jsme tím velmi zklamáni. Už tak problematická dopravní situace v našem městě se ještě více zkomplikuje,“ zdůraznil valašskomeziříčský starosta Jiří Částečka.

„Přestože jsme vyjádřili s chystaným dopravním omezením nesouhlas a spolu s dalšími dotčenými obcemi jsme navrhli jiné řešení, například stavbu provizorního přemostění, olomoucký krajský úřad nás nevyslyšel,“ postěžoval si mluvčí Valašského Meziříčí Josef Beneš.

Na slabiny zvoleného řešení upozornil vedoucí odboru komunálních služeb Václav Chajdrna. „Objízdnou trasu tvoří silnice druhé a třetí třídy a místní silnice, které nejsou pro tuto zátěž stavěny. V meziříčské lokalitě Hulince se vlivem častějších průjezdů kamionů výrazně zvýší riziko dopravních nehod,“ upozornil vedoucí odboru.

Uzávěra má trvat do konce října. „Uděláme ale všechno pro to, abychom termín zkrátili. Musí nám ale přát počasí, protože když bude pršet, musíme práce přerušit,“ řekl Pavel Študent z Ředitelství silnic a dálnic. Jen betonáž mostů, při níž jsou kvůli schnutí nutné techniké přestávky, potrvá podle něj, když vše půjde podle plánu, čtyři měsíce.