Kontrole je formou takzvaného mystery shoppingu (možno přeložit jako utajený nákup, pozn. redakce) podrobil pracovník agentury CzechTourism. Rožnovské „Íčko" ohodnotil osmdesáti osmi procenty ze sta možných a známkou „výborné".

Fiktivního turistu zajímalo zejména značení centra, jeho otevírací doba či vnitřní i vnější prostory a vybavenost. Hodnotil také svůj první dojem coby zákazníka a přístup pracovníků infocentra. „O kontrole jsme nevěděli, šlo o utajenou návštěvu turisty-kontrolora," ubezpečil Tomáš Gross, který je na rožnovské radnici za provoz infocentra zodpovědný.

Co se značení, otvírací doby či prvního dojmu návštěvníka týče, obstálo turistické centrum bez ztráty bodu. „Procentuální hodnocení nám naopak kontrolor snížil za to, že jsme měli v infocentru i plakát na již uskutečněnou akci a návštěvníkům nebyl volně k dispozici papír a tužka," netajil Tomáš Gross.

Kladné hodnocení si pak dvě pracovnice, jež jsou v infocentru zaměstnané na plný úvazek, vysloužily za poskytnutí požadovaných informací. „Podle zprávy, kterou máme k dispozici, měly přehled o regionu, o možnostech pro turisty, dokázaly atraktivně představit navržené turistické cíle a chovaly se zdvořile," doplnil Gross s tím, že šlo o první takovou kontrolu.

Pracovnice rožnovského „Íčka" denně odbaví téměř tři stovky turistů. Připravují také propagační materiály města.