Její torzo, nezbouraná zeď, je zčásti obehnána zátarasem a mnohým kolemjdoucím vrtá hlavou, proč tu zůstává.

„Jde o roh původní vsetínské nádražní budovy se skříní elektrického rozvaděče. V ní končí přípojka elektřiny, odkud se budova za provozu napájela. Rozvaděč se využíval pro napájení zařízení staveniště, poté i u provizorních buněk se zázemím pro cestující a pro výpravčí ve stanici,“ popsal mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Zemní trampolíny v městském parku v Rožnově pod Radhoštěm; květen 2024
Městský park v Rožnově oživily zemní trampolíny. Zabaví děti i dospělé

Někteří cestující se u fragmentu budovy zastavují a přemýšlejí, k čemu bude složit dál.

„Myslím, že z ní udělají památku na tu původní nádražní budovu. Přece jen, byl to kus vsetínské historie,“ je přesvědčena seniorka Anna čekající na vlak.

Nestane se tak

To se ale nestane. Pro dráhy bylo nejjednodušším řešením při demolici starého nádraží ponechat na místě kousek zdi s přípojkou stávající, místo toho, aby budovala nová dočasná přípojka.

„Teď už jsou na ni napojeny jen buňky provizorního pracoviště výpravčích. Po jejich přestěhování do nové budovy se zbourá i tento poslední pozůstatek starého nádraží,“ slíbil mluvčí Gavenda.

JOKRA hall v Rožnově pod Radhoštěm.
Rožnov koupí sportovní halu za 24 milionů korun, tenisté se musí uskromnit

Podle mluvčí vsetínské radnice Jany Raszkové by se tak mělo stát do konce června. Poté zmizí i poslední vzpomínka na původní podobu vsetínského nádraží. Nádražní budova stála ve Vsetíně od roku 1885, kdy bylo město spojeno s vnitrozemím železnicí. Postupem let sice doznala změn a byla rozšířena, její nejstarší část ale zůstala nezměněna.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Nový dopravní terminál na rekonstruovaném vlakovém nádraží ve Vsetíně

Zdroj: Iva Nedavašková