České dráhy, společně se slovenskými kolegy vypravili zPúchova parní vlak, který táhl deset do posledního místa naplněných vagónů. Od Hranic na Moravě zase dorazila super moderní souprava 471 City Elefant. „Mimořádně jsme jej na trať vypravili právě kvůli dnešní slavnosti. Tento příměstský tip vlaků vyrábí Škoda Plzeň a používáme jej kolem Prahy a Ostravy,“ pochválil se ředitel marketingu osobní dopravy ČD Aleš Ondrůj.

Do Horní Lidče dorazil také hejtman Zlínského kraje Libor Lukáš, náměstek pro nákladní dopravu ČD Rodan Šenekl a místopředseda slovenské vlády Dušan Čaplovič. „Otevření trati měl tehdy velký význam pro všechny obyvatele zmoravské i slovenské strany. Dráha spoustu lidí zaměstnala a poskytla možnost za prací a vzděláním cestovat,“ připomněl místopředseda slovesné vlády.

Slavnostní odpoledne na hornolidečském sportovním areálu pokračovalo především vduchu folkloru zobou stran česko-slovenské hranice, vystupovaly také mažoretky a zahrály dechovky.

Trať byla zprovozněna 2.5 1937. „Její stavba trvala obdivuhodné dva roky. Všedesátých letech pak byla elektrifikovaná,“ připomněl náměstek pro nákladní dopravu Rodan Šenekl. Vsoučasné době patří k jediným třem železničním propojkám mezi Českem a Slovenskem. Díky nově zavedeným rychlíkům typu Eurocity mohou lidé zvládnout trasu zPrahy na Slovensko pod čtyři hodiny. „Vše se ještě zjednoduší a zrychlí od ledna příštího roku, kdy začne platit Šengen. Vlaky budou projíždět bez pasových kontrol. Vlastně se vrátíme do režimu, který platil vbývalém Československu,“ těší se náměstek.