Chystáte se změnit něco zásadního třeba na technice?

Nic už se měnit nedá. Letadlo odcestovalo do Japonska, kde budeme mít čtyři dny na to, abychom ho složili a rozlétali. Bude tedy stejné jako na červencových závodech v Maďarsku. Je nachystané, teď půjde o to, aby byli připravení také pilot a celý tým.

A vaše taktika pro rozhodující dějství seriálu?

Letět alespoň o tisícinu sekundy rychleji než ostatní, to je jediná taktika… Zatím neznáme trať, na které budeme v Japonsku létat. Dozvíme se ji asi tři týdny před závodem. Hned poté ji spolu s možnými směry větru zadáme do simulátoru a začneme létat. Potom uvidíme až na místě, proti komu nám budou vycházet duely. Důležité je mít v záloze několik plánů a pokud možno letět jako druhý, abych do rádia dostal zprávu, jak si vedl můj soupeř. Podle toho zvolím nejlepší variantu.

Napadlo vás, jaké by to bylo, obhájit loňský titul?

Napadá mě to často, je to krásná představa. Snažím se ale na ni nemyslet. Člověk je pak nervózní a nesoustředí se na létání. Vedeme sice o čtyři body, ale pokud někdo vyhraje kvalifikaci i závod, získá jich osmadvacet, a všechno může být jinak.

Letošním ročníkem série Red Bull Air Race skončí. Jaké jsou vaše další plány?

Pořád doufám, že to nebude poslední ročník, že se pořádání série ujme někdo jiný a letecký sport bude pokračovat. Až se to rozsekne, rozhodnu se, co dál. Určitě to bude něco okolo létání. Nějaké nabídky už mám, takže věřím, že v letadle zůstanu. A že budu mít šanci dostatečně trénovat a závodit alespoň v letecké akrobacii.

Letecký den na letišti v Poličné u Valašského Meziříčí; sobota 27. července 2019
Dráha klouzala jako sáně. Šonka musel exhibici zrušit