Vyučil se brusičem nástrojů a poté pracoval v nástrojárně rožnovské Tesly. Ve stejném oboru od roku 1994 také podnikal.

K práci se dřevem se vrátil před deseti lety. „Mým velkým hobby byly ženy, které se mi vždy líbily. Začala mne brát zejména secese," netají devětapadesátiletý Ladislav Bělunek.

Do lipového dřeva začal za pomoci ostrých řezbářských nástrojů a s nesmírnou precizností přenášet plakáty a obrazy Alfonse Muchy.

Z Muchova cyklu Čtyři roční období si jako první vybral námět Pozvání na banket. Následovala Zasněná a Podzim. Podle cyklu Umění postupně vytvořil dřevořezby Hudba, Poesie, Tanec a Malířství.

Stejným způsobem se Ladislav Bělunek zaměřil také na dílo malíře Josefa Mánesa. Podle jeho obrazu Soumrak vytvořil svou nejrozměrnější dřevořezbu, která má 240 centimetrů na délku a 160 centimetrů na výšku.

V poslední době se začal věnovat také vlastním námětům. Do dřeva ztvárnil zuberskou vyšívačku. „Začal jsem na jaře a dílo dokončil minulý týden. Bez dvou trvala práce rovných pět set hodin," říká Ladislav Bělunek.