Pěší tyto bezpečnostní prvky vítají, protože jim umožňují bezpečnější přecházení čtyřproudové silnice. Motoristé v nich ale vidí pasti. Jednak zužují cestu, jednak nejsou osvětlené.

„Jsem ráda, že tady jsou. Denně tudy přejede dvacet tisíc aut, a to včetně kamionů. Řidiči přitom nejsou ohleduplní, přejít silnici je problém. Zvláště pro důchodce, kteří nejsou schopni využít mezeru mezi projíždějícími auty," přiblížila Dana Houšková.

„Chápu, že ty ostrůvky slouží k větší bezpečnosti chodců. Mysleli ale projektanti i na řidiče? Vždyť jsou ty ostrůvky vyloženě nebezpečné. Kdyby je alespoň město nechalo osvětlit," vyznal se Roman Zádrapa. Ostrůvky jsou u školy pro sluchově postižené a u policejního oddělení. „Přes oba přechody je i vodicí linie pro lidi se zrakovým postižením," řekl David Černoch z odboru komunálních služeb meziříčské radnice.

Policisté umístění ostrůvků vítají. „Je to bezpečnostní prvek, který chrání pěší. Silnice je široká jedenáct metrů, takže je dobře, že jsou alespoň uprostřed v bezpečí," vysvětlila vsetínská policejní mluvčí Lenka Javorková.

Za celou dobu, co je nechalo město postavit, se tam stala jen jedna dopravní nehoda. A to byl řidič opilý. „Není možné, aby si ostrůvků řidič, který jede padesátkou, včas nevšiml. Přechody jsou osvětlené a na betonových blocích jsou reflexní prvky," řekla mluvčí s tím, že i kdyby motorista do ostrůvku narazil, nebude zraněn tak vážně, jako kdyby přejel chodce. „Tam bývají zranění fatální," dodala mluvčí.