Stavba by však měla plynule pokračovat i v dalších měsících. Státní fond dopravní infrastruktury totiž na ni vyčlenil další peníze. „Stavba se v posledních měsících hodně posunula dopředu,“ říká spokojeně Rostislav Vacula, ředitel zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic. Rychlé tempo prací si pochvaluje i vedení vsetínské radnice. „Už i laik pozná, kudy nová trasa povede,“ libuje si místostarosta Vsetína Jaromír Kudlík.

Stavba už spolkla zhruba 400 milionů

V těchto vedrech se totiž nejvíce pracuje na násypech silničních těles. „Pro zemní práce je toto počasí ideální. Omezujeme pouze betonáže, aby při takových teplotách nedošlo k popraskání betonů,“ vysvětluje zástupce investora. Kromě toho však probíhají i další práce. „A to na mimoúrovňovém křížení v Ratiboři a v Semetíně, opěrných zdech komunikace nebo na odvodnění vozovky,“ doplnil Jaromír Kudlík.

Stavba silnice dosud spolkla zhruba 400 milionů, do konce roku by však podle Vaculy mohla být proinvestována přibližně polovina částky, potřebné na stavbu první části úseku ze Vsetína na Bystřičku.

„Podle posledních informací Státní fond dopravní infrastruktury vyslyšel naši žádost a uvolnil nám dalších dvě stě milionů, což je jen dobře. V harmonogramu prací na letošní rok jsme totiž s tímto objemem počítali,“ uvedl Rostislav Vacula. Další příliv peněz na zrychlení stavby potvrdil i místopředseda vlády a bývalý vsetínský starosta Jiří Čunek, který o posílení rozpočtu intenzivně jednal přímo s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem.

Čunek: Navýšení o dvě stě milionů bylo už schváleno

„Ano, toto navýšení již bylo schváleno, takže namísto původních dvě sta padesáti milionů se letos proinvestuje čtyři sta padesát milionů,“ sdělil Čunek, který je s rychlostí stavby také spokojen. „Když už jsme o tuto cestu tak dlouho bojovali, pak bychom měli učinit všechno pro to, aby byla rychle dokončena. Proto také budu chtít, aby další etapy této stavby byly zařazeny do akcí kofinancovaných Evropskou unií,“ zopakoval Jiří Čunek.

Letos chtějí dokončit všech sedm mostů

Ještě letos by tak podle investora mohly být dokončeny dvě třetiny potřebných násypů. Pokračovat by se ale mělo také na mostních objektech. „Jestli všechno půjde tak, jak si představujeme, v letošním roce by mohlo být dokončeno všech sedm mostů a v roce 2009 bychom se už po nové cestě mohli svézt,“ uzavírá místostarosta Kudlík.