Usnesení, pod kterým se podepsalo celkem devět starostů jednotlivých obcí, chtějí navíc zveřejnit. „ Odešleme to také poslancům, kteří mají možnost ovlivnit situaci v našem kraji,“ uvedl starosta Valašské Bystřice Miroslav Martínek.

Starosty postižených obcí znepokojuje zejména špatná komunikace, která v případě kalamity stěžuje rychlé odstranění závad na elektrických rozvodech.

Vážnost situace potvrzuje i skutečnost, že v době kalamity byly některé domácnosti bez proudu i devět dní. „Musel jsem to třikrát urgovat. Teprve, když jsem pohrozil, že situaci zveřejním v médiích, vzala si operátorka mé telefonní číslo,“ uvedl obyvatel Horní Bečvy Radomír Malina.

Ve svém usnesení proto starostové žádají telefonní spojení na managery nebo operativní pracovníky společnosti. „Jako členové krizového štábu nemáme žádné přímé spojení na operativní pracovníky firmy ČEZ,“ uvedl zase starosta Horní Bečvy Oldřich Ondryáš. Jako další problém vidí starostové špatnou údržbu elektrických rozvodů a dezinformace, které měli operátoři během kalamity poskytovat obyvatelům postižených obcí. „Když jim teklo do bot sdělovali lidem, že údržbu spadlých drátů máme na starosti my,“ dodal Ondryáš.

Své podpisy pod prohlášení dali starostové Rožnova pod Radhoštěm, Zubří, Hutiska–Solance, Valašské Bystřice, Vigantic, Vidče a Horní, Prostřední a Dolní Bečvy.

Společnost ČEZ zatím nepřipustila žádná pochybení. Dále také uvedla, že nasazení jejich pracovníků bylo maximální.

„Ve všech postižených místech pracovali intenzivně v terénu maximální počty našich pracovníků,“ uvedla mluvčí Skupiny ČEZ pro střední a severní Moravu Alice Lutišanová.

Celým problémem se chtějí pracovníci ČEZu hlouběji zabývat až po obdržení písemného vyjádření Mikroreginu Rožnovsko.

Lenka Orálková