Motoristé počin silničářů uvítali. „Jízda tímto úsekem je nesrovnatelná s předchozím stavem. Je pohodlnější a hlavně bezpečnější," svěřil se redakci Valašského deníku řidič Jaromír Strnad ze Vsetína.

Silnice je v úseku mimo obce Janová a Hovězí rozšířena včetně krajnic na 9,5 metru. „Ve vesnicích byla komunikace sjednocena na šířky sedm až osm metrů," řekl redakci Valašského deníku tiskový mluvčí Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) Vojtěch Cekota.

Během oprav došlo podle Vojtěcha Cekoty k odfrézování původních živičných vrstev, vyspravení trhlin a položení nové takzvané ložné a obrusné vrstvy.

„V místech propustků, křížení s inženýrskými sítěmi a rozšíření komunikace jsme vytvořili novou kompletní konstrukce vozovky. Včetně úpravy na požadovanou únosnost," poznamenal tiskový mluvčí ŘSZK.

Současně s úpravou silnice provedli stavbaři rovněž rekonstrukci mostu u Janové, opěrné zdi v délce 106 metrů a stávajících propustků. Došlo i na zhotovení nových propustků a horských vpustí.

Konečná cena stavby dosáhla na téměř padesát milionu korun. „Šlo o jednu z akcí spolufinancovaných z prostředků Evropské unie a Regionálního operačního programu Střední Morava. Dotace činila sedmdesát procent nákladů," uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Silnici z Ústí u Vsetína do Velkých Karlovic a dále až k hranici se Slovenskem modernizují silničáři systematicky už několik let.

„Většinu staveb máme úspěšně za sebou. Ve stadiu rozestavěnosti zůstává poslední část z Velkých Karlovic ke státní hranici. S dokončením tady počítáme v první polovině roku 2015," vyjádřil se ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Co bylo na silnicích v údolí Vsetínské Bečvy už opraveno

• Velké Karlovice – opěrná zeď a upravena silnice v délce 262 metry – náklady 10 milionů korun
• Nový Hrozenkov – oprava mostu 487–018 – náklady 69 milionů korun
• Hovězí-Hovízky – oprava mostů a odbočující silnice – náklady 43 milionů korun
• Hovězí – úprava silnice a havarijního propustku – náklad 7 milionů korun
• Huslenky – oprava mostu 4874–2 a příslušné silnice – náklady 24 milionů korun
• Nový Hrozenkov – Podťaté – 1. etapa – rekonstrukce silnice v délce 5,138 kilometru, 3 nové a 3 rekonstruované mosty, nová okružní křižovatka – náklady 227,5 milionu ko­run.
• Nový Hrozenkov – Podťaté – 2. etapa – rekonstrukce silnice a stavba nového mostu v Karolince – náklady 15,2 milionu korun
• Nový Hrozenkov – Podťaté – 3. etapa Bzové – nový most a směrové narovnání silnice – náklady 22,9 milionu korun
• Halenkov – Nový Hrozenkov – rekonstrukce dvou kilometrů silnice – náklady 18,7 milionu korun