Stavební práce na tři a půl kilometru dlouhém úseku potrvají až do roku 2014. Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) odhaduje náklady na stavbu ve výši 134 milionů korun.

Na opravu zmiňované cesty se těší motoristé dlouhé měsíce. Kvalitu silnice velmi často podrobují tvrdé kritice. „Cesta od Janové k Hovězí je úzká, nerovná, plná hrbolů a nemá žádnou krajnici. Jezdit po ní není vůbec příjemné," řekl již dříve řidič Pavel Bartošek.

Zásadní posun v přípravách na stavbu ocenil také starosta Hovězí Antonín Koňařík. Počítá ale s komplikacemi. „Určitě to bude obtížné pro všechny, kteří budou na Horní Vsacko projíždět. Stavět se bude po jednotlivých úsecích a vždy bude průjezdná jen polovina cesty," naznačil starosta Koňařík.

Důležité tak bude obrnit se trpělivostí. „Musíme to vydržet. Výsledkem bude nová cesta, na kterou se všichni těšíme," konstatoval Antonín Koňařík.

K zahájení stavby v současné době chybí jediné – vybrat dodavatelskou stavební firmu. K tomu poslouží výběrové řízení, jehož vypsání ŘSZK připravuje. „Výsledek řízení by měl být znám v březnu nebo dubnu. Hned poté se v podstatě může začít stavět," informoval mluvčí ŘSZK Vojtěch Cekota.

Úsek Ústí – Janová – Hovězí má mezi řidiči špatnou pověst. O jeho úpravách se živěji hovoří už od roku 2007. Zahájení prací ale brzdily mimo jiné problémy s pozemky. „Po této stránce, stejně jako po stránce potřebných stavebních povolení, je již vše vyřešeno," ujistil Vojtěch Cekota.

Termín zahájení prací na přelomu jara a léta tak podle něj může ohrozit už jedině případné odvolání některé z firem proti výsledkům připravovaného výběrového řízení. „V tom případě by se do toho vložil antimonopolní úřad, který by mohl stavbu třeba i o rok zpozdit," naznačil Cekota.

A na co se mohou řidiči po skončení oprav těšit? Dnešní často kritizovanou silnici čeká celková obnova živičných vrstev a odvodnění. Zejména však také rozšíření až na devět a půl metru včetně krajnic. Samotná nová vozovka tak bude široká zhruba osm a půl metru.

Co se nákladů týče, odhadovaná cena 134 milionů korun za tři a půlkilometrový úsek silnice nemusí být podle Vojtěcha Cekoty konečná. „Jde o kontrolní rozpočet. V posledních letech se většinou dařilo díky výběrovým řízení a značné konkurenci srazit konečnou smluvní cenu níž," řekl Cekota.