Do konce roku by mělo být prostavěno zhruba šest set padesát milionů korun. Tato částka představuje polovinu z celkového balíku peněz, které by stavba důležité spojnice měla spolknout v průběhu příštích dvou let. Na celý první úsek je totiž pro toto období vyčleněno přibližně 1,3 miliardy korun.

Regionální politici v současné době bojují za další peníze, aby veškeré práce byly dokončeny v plánovaném termínu. Tím je červenec roku 2009. Všichni pevně věří, že se jej podaří dodržet i díky tomu, že letos se výstavba významně posunula kupředu. „Stát nám nakonec na tento rok přiklepl čtyři sta padesát milionů korun,“ pochvaloval si Rostislav Vacula, ředitel zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic.

Podle jeho slov budou do konce prosince tyto prostředky zcela jistě prostavěny. Tím pádem by ještě letos mohlo být dokončeno všech sedm mostů a téměř všechny silniční náspy. „Přes zimu by pak mohli dosedat a příští rok by se mohlo pracovat na samotné silnici,“ uvedl spokojeně místostarosta Vsetína Jaromír Kudlík.

Jeden problém ale přesto existuje. Asice ten, že rozpočet na příští rok ještě schválen není. Proto není zatím jasné, zda bude stavba stejným tempem pokračovat i příští rok. „Do návrhu rozpočtu Státního fondu infrastruktury jsme dávali čtyři sta třicet milionů korun,“ prozradil Vacula. Podle něj se však v návrhu rozpočtu nakonec objevila částka nižší. „Prozatím je v návrhu rozpočtu na tuto akci nachystáno celkem 321,5 milionu korun,“ potvrdil Vaculova slova ministr pro místní rozvoj Jiří Čunek.

Zároveň však vyjádřil přesvědčení, že stejně jako letos, i v příštím roce se podaří rozpočet průběžně navýšit. „Sestavování rozpočtu je vždy boj o každou korunu a já udělám pro jeho navýšení maximum,“ slíbil Čunek. Odborníci se shodují, že nedostatek financí oddaluje či prodlužuje jednotlivé fáze stavby. Podle nich by bylo ideální, kdyby na poslední rok stavby zůstal co nejmenší objem stavebních prací.