Tankodrom, silnice jako ementál či dráha vhodná jen na kličkování mezi výtluky. Všemi těmito termíny se dá cesta označit.

Myslí si to i řidiči, kteří po ní denně jezdí.

„Jezdím skoro po celé Moravě a musím říct, že žádný úsek není v tak hrozném stavu jako trasa od Ústí do Karlovic,“ posteskla si Jana Kovářová.

Právě odpovědnost vůči obyvatelům svých obcí, neúnosný stav vozovky a bezpečnostní rizika zmiňují starostové hornovsackých obcí ve svém prohlášení. To v minulých dnech předali Ředitelství silnic Zlínského kraje.

V prohlášení starostové vyjadřují oprávněnou obavu, že se silnice ocitá mimo sféru rozhodujících a nosných priorit Zlínského kraje. Ředitelství silnic tak žádají představitele kraje o velmi rychlé sjednání nápravy.

„Stav cesty je hrozný, ve Zlínském kraji se jedná o zdaleka nejhorší úsek. V rámci porady starostů z Hornovsacka začátkem února jsme se tedy shodli na písemném podání našeho prohlášení o kritické dopravní situaci,“ řekl starosta Velkých Karlovic Miroslav Koňařík.

Zástupci dotčených obcí podle něj věří, že se na situaci dá něco změnit. „Myslíme, že to něco ovlivní, jinak bychom to nepodepisovali,“ podotkl Koňařík. Odpověď od Ředitelství silnic však dosud nedošla.

Na katastrofální stav silnice upozornil svým podpisem i starosta Zděchova Tomáš Kocourek. Cesta do Zděchova sice patří k těm lepším na Hornovsacku, dostat se k ní dá ale jen přes několik centimetrů hluboké výtluky v Huslenkách.

„Cesta do Zděchov je s tou v Huslenkách nesrovnatelná. Myslím, ale, že je to tím, že se nesolí a neprojede po ní tolik aut,“ nastínil starosta.

Na popsání cesty z Ústí do Velkých Karlovic se však podle něj těžko hledají slova.

„Je to ale problém. Už kvůli tomu, že to od našeho regionu odrazuje potenciální investory i návštěvníky. U nich je totiž dopravní dostupnost na prvním místě. Když jim navíc cesta z Prahy do Zlína zabere pár hodin a úsek z Ústí do Karlovic zhruba polovinu, může je to odradit,“ popsal Kocourek.

Na stranu obcí se postavili i zástupci Vsetína. Svým podpisem to mimo jiné stvrdila i vsetínská starostka Iveta Táborská.

„Podpořili jsme stanovisko obcí. Celou záležitost budeme projednávat na Radě Vsetína i Zlínského kraje na začátku dubna,“ přiblížil vsetínský místostarosta Petr Kořenek. V plánu je podle něj i jednání s Bronislavem Malým (ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje pozn. red.).

Schůzku se vsetínskou starostkou a místostarostou potvrzuje i Malý. Podle jeho slov se měl rozsáhlejších oprav dočkat například úsek od Ústí do Hovězí. Lepší cesty se však řidiči v blízké době spíše nedočkají. Na vině jsou podle Malého majetkoprávní spory. Silničáři totiž nezískali stavební povolení.

Petice starostů ale zřejmě výraznější výsledky nepřinese. „Situaci řešíme dlouhodobě a stále. Prohlášení starostů ale v plánech na tento rok nevyvolá změny,“ podotkl ředitel.

Alespoň největší a nejrozsáhlejší výtluky se „záplaty“ dočkají. „Po zimě opět začínají fungovat obalovny, od kterých kupujeme materiál na vysprávky. Silnice vedoucí z Ústí směrem na Karlovice se navíc bude řešit prioritně,“ dodal Malý.