Konec stavby netrpělivě očekávají hlavně řidiči. „Jezdím tady denně i několikrát. Zvlášť v horkých dnech to bylo hodně nepříjemné. Ale průjezd Lidčí bude příjemnější, pohodlnější a snad i bezpečnější," pověděl řidič František Daniel z nedalekých Valašských Klobouk.

Těší se také místní. „Dědina bude hezčí. Myslím si, že to hodně přispěje také k větší bezpečnosti chodců," svěřil se Jakub Trávníček.

Silničáři předpokládají, že se jim podaří veškeré práce dokončit do konce letních prázdnin. „Za sebou máme nejsložitější úkony. K nim patřila například pokládka cementobetonového povrchu vozovky," informoval Radim Horňák ze společnosti Skanska.

Tloušťka betonové hmoty, která tvoří nový povrch kruhového objezdu v Horní Lidči, je pětadvacet centimetrů. „Betonový povrch pro stavbu zvolil projektant proto, že má ve srovnání s asfaltem desetkrát delší životnost. Taky je pro řidiče bezpečnější a nezůstávají v něm vyjeté koleje. Nákladní auta na něm lépe brzdí," dodal stavební mistr.

Kromě prací na rondelu zajišťují cestáři také další práce. Odměnou za trpělivost tak bude lidem z vesnice nová podoba jejich návsi s opravenými 
i novými chodníky a upravenou zelení. „Všechno chystáme a děláme zejména s ohledem na zvýšení bezpečnosti obyvatel a návštěvníků," poznamenal hornolidečský starosta Josef Tkadlec.

V centru Horní Lidče přibude také padesát nových parkovacích míst. „Vzniknou u kostela, u Betlému a podél staré cesty," přiblížil starosta.

Podstatných zahradnických úprav se dočkají také zelené plochy na návsi. „Počítáno je s vytvořením malé oddychové zóny u kapličky v blízkosti autobusové zastávky," prozradila mluvčí hornolidečské radnice Ludmila Brousilová.

Vesnice je na Hornolidečsku důležitou křižovatkou pro železnici i pro autobusovou dopravu.

„Hodně lidí u nás přestupuje na spoje do Francovy Lhoty, do Střelné, nebo do Valašských Klobouk. Také jim chceme čekání na autobus v naší vesnici zpříjemnit," poznamenala mluvčí.

Práce související v Horní Lidči s přeměnou klasické křižovatky na kruhovou skončí podle předpokladů silničářů 28. srpna. Zejména na jejich začátku je provázela kritika upozorňující na údajnou zbytečnost přeměny silničního křížení.