S tankodromem na Huslenkách budou řidiči ještě nějaký ten pátek bojovat. Oprav se dočkají nejspíše až na jaře.

Jedno z nejrizikovějších míst na silnici vedoucí Hornovsackem leží při příjezdu směrem ze Vsetína do Huslenek.

„Je to opravdu strašné. Jezdím pravidelně do Vsetína a je to opravdu o strach. Myslím, že je místo nebezpečné hlavně pro malá auta. Klidně můžou přijít o nápravu,“ rozčílil se jeden z řidičů Petr Orság.

Řidiči musí na několik desítek metrů dlouhém úseku téměř zastavit, mnozí při kličkování vjíždějí do protisměru. Proti dírám jsou však bez šance.

Nespokojení řidiči kontaktovali vedení Huslenek osobně i telefonicky. Problematické místo rozpoutalo diskuzi i na internetových stránkách obce.

„Prokličkovat cestou aniž by auto vletělo do výtluku? Nemožné. Jednu minete a další čtyři otestujete,“ popsal přispěvatel do diskuze s přezdívkou Kdoví. Podle něj připomíná kritické místo spíše tankodrom než hlavní cestu.

Na špatný stav silnice poukázal i starosta Huslenek Oldřich Surala, který kontaktoval Ředitelství silnic Zlínského kraje. „Ve středu jsem jednal s ředitelem (Bronislav Malý, Ředitelství silnic Zlínského kraje pozn. red.), který si nechal stav silnice zkontrolovat svými pracovníky. Uznal, že se jedná opravdu o katastrofální úsek,“ přiblížil Surala.

O opravě cesty však podle něj nerozhodují lidé. Záleží totiž hlavně na počasí. „Nedělám si iluze. Musíme vyčkat na lepší počasí. Provizorní řešení by byl chladný asfalt, který však vydrží maximálně čtrnáct dnů,“ dodal starosta. Katastrofální úsek tak silničáři opraví nejspíše až na konci února. „Bude se ale opravovat mezi prvními ve Zlínském kraji,“ upřesnil Surala.

Opravy cest v zimě jsou komplikované i kvůli nedostatku potřebného materiálu. „Obalovny, které živici vyrábějí, mají totiž v zimních měsících zavřeno. Nefungují ani hořáky. Nemáme tedy možnost potřebný materiál koupit,“ řekl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Cesty tak silničáři ošetřují zatím jen dopravními značkami přikazujícími snížení rychlosti. „Největší výtluky opravujeme za pomoci studené balené směsi. Ta je ale dražší než živice a nejde o trvalé řešení problému,“ upřesnil Malý.

Na nápravu valašských cest by se motoristé mohli těšit teprve až se trvaleji oteplí nad pět stupňů. Ovšem pouze za předpokladu, že bude materiál na vysprávky. „Vedení firem produkující živici přislíbila, že se budou problémem zabývat. V únoru by tak na pár dní některé obalovny spustily provoz,“ dodal Malý.

Kde všude jste se setkali na Valašsku s výtluky? Zapojte se do diskuze pod článkem, vaše názory nás zajímají.