Aktuálně se pracuje na opravách silnic například v Lidečku, Horní Lidči, Valašských Příkazech, Velké Lhotě či Valašské Bystřici. Další velké stavby jsou těsně před zahájením.

Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) plánuje v pondělí 14. června začít s opravami hned tří kruhových objezdů ve Valašském Meziříčí. Na ně pak zhruba v půlce prázdnin naváže rozsáhlá rekonstrukce hlavního silničního tahu na Rožnov pod Radhoštěm, silnice I/35 v ulici Rožnovská.

V polovině června začne také náročná přestavba zhruba kilometrového úseku silnice II/487 mezi obcemi Hovězí a Huslenky v údolí Vsetínské Bečvy. Rekonstrukce v režii Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) za 118 milionů korun omezí dopravu na tomto hlavním tahu na Slovensko až do konce příštího roku.

Přetížený Valmez čekají omezení

Provozem už tak velmi zatížené Valašské Meziříčí čeká v následujících měsících několik dopravních omezení. Nejprve přijdou na řadu kruhové objezdy u Panáčka, autobusového nádraží a čerpací stanice Shell.

„Opravy tří kruhových objezdů plánujeme zahájit už v pondělí 14. června. Neměly by trvat déle než měsíc. Abychom co nejméně omezili provoz, chceme je provádět mimo dopravní špičky. Během prací budou řidiči využívat objízdné trasy, které budou přehledně značené,“ uvedla Lucie Trubelíková z týmu komunikace ŘSD.

Následně provoz z Valašského Meziříčí směrem na Rožnov pod Radhoštěm výrazně ovlivní kompletní oprava silnice I/35 v Rožnovské ulici.

„Práce se dotknou prakticky celé ulice Rožnovská od kruhového objezdu u kostelíka svatého Jakuba až po křižovatku s ulicí Solární,“ přiblížil starosta Valašského Meziříčí Robert Stržínek.

Stavba s předpokládanými náklady 53 milionů korun bude podle ŘSD rozdělená do dvou etap ve dvou stavebních sezonách. Se zahájením se počítá na přelomu letošního července a srpna. Délka rekonstruovaného úseku činí bezmála 1,5 kilometru.

„Půjde o stavební úpravu stávající silnice se zachováním směrového, výškového a šířkového řešení včetně souvisejících stavebních úprav na navazujících plochách chodníků, zeleně, sjezdů a napojení. V rámci stavby bude také zrušen železniční přejezd a odstraněna železniční vlečka společnosti SCHOTT CR,“ navázala Lucie Trubelíková s tím, že se předpokládá využití objízdné trasy pro nákladní dopravu.

Na Horním Vsacku čekejte semafory

Bezmála 118 milionů korun si vyžádá rekonstrukce 980 metrů dlouhého úseku mezi obcemi Hovězí a Huslenky na Horním Vsacku. ŘSZK touto stavbou pokračuje v postupné systematické opravě krajské silnice, která vede turisticky atraktivním údolím Vsetínské Bečvy.

Mezi Hovězím a Huslenkami dělníci vymění celou konstrukci vozovky a silnici rozšíří.

 

„Součástí stavby je vybudování tří opěrných zdí v celkové délce 373 metrů, stavební úpravy připojení místních a účelových komunikací, sjezdů k nemovitostem, přeložky oplocení, kompletní přestavba sedmi propustků, vegetační úpravy, obnova dopravního značení a obnova, případně doplnění zabezpečovacího zařízení,“ informovalo ředitelství.

Stavební práce začínají v polovině června, hotovo má být až na konci roku 2022. Motoristé musí počítat s částečnou uzavírkou silnice – jezdit se bude po polovinách vozovky a provoz budou řídit semafory.

Do silnice už „nasypali“ tři čtvrtě miliardy

Nynější rekonstrukce silnice mezi Hovězím a Huslenkami je další z řady dvou desítek silničních staveb, které na v údolí Vsetínské Bečvy ŘSZK už dříve dokončilo. Od roku 2004 do roku 2019 investovalo do oprav silnice od Ústí u Vsetína až po Velké Karlovice a hranici se Slovenskem 787,1 milionu korun.

„V současné době nepřipravujeme na tomto silničním tahu žádnou další investiční stavbu. Ve střednědobém výhledu počítáme s výměnou povrchu na jeden a půl kilometru dlouhém úseku mezi odbočkou do Černého údolí v Huslenkách až po železniční přejezd v Halenkově,“ uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Opravují také zkratku do Rožnova

Do jiné nákladné rekonstrukce se ŘSZK pustilo už v květnu mezi Velkou Lhotou a Valašskou Bystřicí. Lepší technické parametry díky ní získá zhruba tříkilometrový úsek oblíbené „zkratky“ ze Vsetína do Rožnova pod Radhoštěm. Třebaže jde o silnici III. třídy, podle posledního sčítání dopravy tudy v pracovních dnech projíždí téměř dva tisíce vozů denně.

Součástí rekonstrukce je vedle oprav stávajících povrchů a rozšíření silnice také kompletní přestavba dvou mostů, vybudování desítek metrů zárubní a gabionové zdi, zastávkových pruhů pro autobusy a další úpravy. Bude třeba zdemolovat také starou roubenku, která brání rozhledu.

Opravy přijdou na více než 180 milionů korun, značnou část nákladů pokryje evropská dotace. Práce mají být z velké části hotové v příštím roce, zcela dokončená bude rekonstrukce v roce 2023.