„Situace se v posledních dnech stává neúnosnou a ohrožuje provoz jednotek Integrovaného záchranného systému a také cyklistů,“ říká Jan Camfrla, ředitel Městské policie Valašské Meziříčí.

OSMNÁCT TISÍC AUT DENNĚ

Vsetínská ulice patří k nejvytíženějším dopravním tepnám ve Valašském Meziříčí. Podle posledního sčítání dopravy jí denně projede více než osmnáct tisíc vozidel, z toho zhruba 2 400 těžkých nákladních aut.

Zvlášť patrné je to ve špičkách, kdy se doprava ve městě zhušťuje. Řidiči nerespektující zákaz stání situaci podle Camfrly nepřispívají. Naopak ji ještě více komplikují. Strážníci proto přistoupí k důslednějším kontrolám parkování.

Za nerespektování dopravního značení mohou strážníci příkazem na místě uložit pokutu do dvou tisíc korun, ve správním řízení pak až do 2 500 korun.

„Vyzýváme proto řidiče, aby k parkování využívali veřejná parkoviště, kterých je dostatek a nerespektováním zákazu stání neohrožovali další účastníky silničního provozu,“ zdůraznil Jan Camfrla.

STAVBA OBCHVATU ZAČNE V ROCE 2025

Ulevit přetíženému centru Valašského Meziříčí má obchvat města, o jehož výstavbě se mluví už dlouhá léta. Těší se na něj například řidiči zásobování, kteří sem pravidelně jezdí.

„První rozvoz ještě ujde, protože ve čtyři hodiny ráno jsou silnice téměř prázdné. Ale dopoledne to bývá mnohem horší. Město je často ucpané,“ potvrdil před časem Deníku Petr Koblovský, který je vedoucím řidičů pekárenské firmy z Frenštátu pod Radhoštěm.

„Zvláště odpoledne to bývá úplná hrůza. U kruhových objezdů stávají obrovské fronty aut, ve městě se téměř nedá odbočit. Pro mě je nejlépe zavézt pečivo do prodejen a z Valašského Meziříčí rychle zmizet,“ přidal svou zkušenost Roman Baláž.

Více než šest kilometrů dlouhý obchvat bude stavět Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD). Vloni probíhal podrobný geotechnický průzkum, jehož cílem bylo získat informace o geologické stavbě podloží například v místech, kde do budoucna vzniknou zářezy, násypy a mosty.

Celkem odborníci na trase obchvatu a navazujících komunikacích uskutečnili více než 270 vrtů a sond o celkové hloubce přes tři kilometry.

„Zahájení stavby obchvatu je plánováno na rok 2024 s dokončením v roce 2027,“ uváděl ještě na konci letošního léta po schůzce z ředitelem zlínské správy ŘSD Karlem Chudárkem starosta Valašského Meziříčí Robert Stržínek.

Aktuální dokumenty, které ředitelství před několika dny zveřejnilo na svém webu, už ale počítají s pozdějším termínem. Budování očekávaného obchvatu, jež má stát 3,1 miliardy korun bez DPH má začít v roce 2025. Uvedení do provozu je plánováno na rok 2028.