Samotné stavbě zabránit nemohou. Sepsali ale petici, ve které prosazují dopravní napojení Kauflandu pouze z hlavní silnice I/35. V jiném případě by jim auta jezdila přímo kolem domů. Pod petici se podepsalo 175 obyvatel Meziříčské ulice, tedy lidí, kterých by se zvýšený provoz přímo dotýkal.

Svou výzvu předali členové Osadního výboru Jižní Město zastupitelům na jejich posledním zasedání. „Navrhovali jsme také, aby radnice přijala usnesení, ve kterém odmítne možnost napojit Kaufland jinak, než ze silnice I/35,“ prozradil předseda osadního výboru Vít Matějka.

Podle něj město takovou pravomoc má, protože je vlastníkem místních komunikací, vedoucích kolem domů nespokojených obyvatel. „Náš návrh ale neprošel. Hlasovalo pro něj jen osm z alespoň jedenácti potřebných zastupitelů,“ zalitoval Matějka.

Osadní výbor chce být u jednání

Členové osadního výboru Jižní město se však vzdát ještě nehodlají.

„Plánujeme účast na společném jednání zástupců radnice a zástupců Kauflandu, které se uskuteční 20. října,“ řekl Matějka s tím, že návrh na přímé napojení obchodního domu na hlavní silnici I/35. Do karet jim částečně hraje také vyjádření Ředitelství silnic a dálnic a Dopravoprojektu Ostrava, podle kterého je napojení navrhované osadním výborem komplikované, ale je možné.

„V případě přímého napojení parkoviště dojde ke zhoršení jak na vjezdu na parkoviště, tak i na výjezdu,“ varoval ve vyjádření projektant Antonín Dvořák z Dopravoprojektu Ostrava.

Zda nakonec obyvatelé Meziříčské ulice, potažmo celého Jižního Města ve svém boji uspějí, zatím není jasné. Podle místostarosty Rožnova Aloise Vychodila je však možnost přímého napojení na silnici I/35 velmi nepravděpodobná.

Brání tomu nejen dopravní komplikace, ale také problémy s vlastnictvím potřebných pozemků. „S velkou pravděpodobností, i když to nelze ještě s jistotou potvrdit a jednání stále probíhají, se bude dopravní situace řešit zjednosměrněním Meziříčské ulice,“ řekl Vychodil.