V obdobné situaci jsou také další obyvatelé městečka, využívající služeb tohoto peněžního ústavu. Jeho pobočku v Kelči letos na konci dubna zavřeli. „V České spořitelně o tom věděli už před půl rokem. Přesto se nepostarali, abychom tady měli alespoň bankomat,“ zlobí se jedenasedmdesá­tiletá Blažková, která si nechává posílat důchod na účet a pak z něj platí vše potřebné.

„Pracoviště v Kelči jsme zrušili kvůli organizačním změnám, k nimž došlo v celé naší společnosti,“ vysvětluje ředitel valašskomeziříčské pobočky České spořitelny Eduard Bauer. Vzápětí ujišťuje, že klienti z Kelče bez peněžních služeb nezůstanou.

„S městem jsme se dohodli, že v Hasičském domě několik desítek metrů od zrušené pobočky instalujeme bankomat. K tomu je ale nutný projekt, stavební povolení a možná i souhlas dalších institucí. Předpokládám, že bankomat uvedeme do provozu nejpozději v srpnu,“ říká Bauer.

Radnice jedná se spořitelnou o umístění bankomatu od konce ledna. „V únoru jsme pro něj vybrali místo v Hasičském domě. Schvalování v orgánech bankovního ústavu ale trvalo tři měsíce,“ připomíná starosta Karel David.

Teprve v polovině května mohli projektanti začít řešit úpravy Hasičského domu. Až projekt dokončí, zahájí na radnici stavební řízení. „Snažíme se České spořitelně vyjít vstříc, nic neprotahujeme. Mají tam zřejmě vlastní způsob schvalování, který nelze obejít ani zrychlit,“ domnívá se starosta.

Ludmila Blažková má na práci spořitelny vlastní názor. „Dvaačtyřicet let jsem pro ni pracovala jako důvěrník. Takový nepořádek a neúctu ke klientům jsem nikdy nezažila,“ tvrdí žena.