Své názory shrnul za všechny Luboš Janota z Halenkova. „Bezpečnost chodců na přechodu má zajistit semafor ne kruháč. Zúžení silnice přinese víc krizových situací zejména s cyklisty. Ze Vsetína jede přes Hovězí ve špičce devět autobusů. Na novou zastávku se vleze jen jeden, takže budou kolony a v neposlední řadě bude mít kruháč negativní dopad na ekologii,“ popisuje ve své reakci na stavební úpravy Janota.

Rondel zvýší zejména bezpečnost chodců

Kruhový objezd má vzniknout u odbočky do místní části Hovízky. Marian Vilém, který tudy denně jezdí domů, vnímá stavbu jako zbytečnou. „Zas tak ucpaná nebo nebezpečná tahle křižovatka není, aby potřebovala investici asi padesát milionů. Jako kdyby nebyly jiné potřebnější investice do infrastruktury,“ zlobil se Vilém.

Stavební úpravy zahrnují kromě nového kruhového objezdu také vytvoření zastávkových pruhů pro autobusy, vybudování dešťové kanalizace, stavební úpravy sjezdů k nemovitostem, napojení místních komunikací, předláždění stávajících chodníků a výstavbu nových, opravu a doplnění veřejného osvětlení a další související stavební práce.

O potřebnosti stavebních úprav, je přesvědčený starosta Hovězí Anotnín Koňařík. „Tento úsek jsme museli nějak vyřešit hlavně z hlediska bezpečnosti. Na snížení rychlosti radar nestačí,“ konstatoval Koňařík s tím, že někteří řidiči tudy projíždí více než sto kilometrovou rychlostí.

Nová stavba také vyřeší bezpečnější přecházení chodců. Zejména dětí, které tudy směřují do a z místní základní školy. „Úpravami vznikne uprostřed ostrůvek. Děti budou muset překonat daleko kratší trasu při přecházení vozovky,“ popsal Koňařík.

Silnice se zúží. Podle evropské normy

Připustil, že se silnice zúží a mohl by nastat problém například s cyklisty. „My jsme moc bojovali o to, aby zůstala zachovaná šířka, ale vzhledem k tomu, že jde o projekt za evropské peníze, musí dodržet normy, co se šířky týká,“ vysvětlil Antonín Koňařík. Doplnil, že téměř denně jezdí přes Janovou a problémy v souvislosti s užší cestou tam nezaregistroval. „Ve finále to bude takto vypadat v celém úseku od Ústí až po Velké Karlovice,“ uzavřel Koňařík.

Stavba za téměř padesát milionů měla začít už tento rok. Proti stavebnímu povolení ale podala odvolání místní obyvatelka a tím dojde ke zdržení. „Postup bude takový, že odvolání bude řešit Krajský úřad, který rozhodne o platnosti nebo neplatnosti stavebního povolení. Je tam šedesáti denní lhůta pro rozhodnutí. Takže celkové zdržení bude několikaměsíční,“ informoval ředitel zadavatele stavby Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

Stavba by mohla začít i skončit příští rok

Podle Malého Krajský úřad stavební povolení téměř na sto procent potvrdí. „Čekáme jen na rozhodnutí. Jsme po výběrovém řízení před uzavřením smlouvy o dílo,“ informoval Bronislav Malý. Zhotovitel, kterého Ředitelství Zlínského kraje vybralo je schopný zvládnout celou stavbu za jednu stavební sezonu. „Nemá smysl začínat letos v říjnu. Počítám, že práce zahájíme v březnu příští rok a do konce roku by bylo hotovo,“ uzavřel Malý.

Oprava silnice, po které projede denně přes sedm tisíc aut, bude probíhat za částečné uzavírky. Doprava bude řízena provizorním dopravním značením s použitím světelné signalizace.