Vedení vsetínské radnice věří, že nové, optimalizované jízdní řády MHD začnou platit na konci letošního roku. Ke změnám, s cílem zajistit vyšší hustotu spojů a lepší návaznost jednotlivých linek na sebe a na vlakovou dopravu, mělo dojít už během roku 2019.

Záměrem vsetínské radnice je posílit návaznost MHD na nový integrovaný dopravní systém kraje.

„Ten ale zatím čeká na uvedení do praxe, neboť průběh tendru na nového provozovatele příměstské autobusové dopravy, kterou zabezpečuje právě Zlínský kraj, pozdrželo odvolání jednoho z dopravců k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ vysvětlil starosta Vsetína Jiří Růžička.

Kvůli této situaci radnice neví, jak budou nové jízdní řády příměstské dopravy vypadat.

„Musíme vyčkat i s plánovanými navazujícími změnami v jízdních řádech městské hromadné dopravy,“ dodal starosta.

Nedostatek řidičů

Podle Zdeňka Čablíka, vrchního mistra vsetínské provozovny společnosti ČSAD Vsetín, která MHD ve Vsetíně zabezpečuje, se navíc dopravce potýká s nedostatkem řidičů.

„Aktuálně probíhají intenzivní nábory šoférů, abychom byli připravení na posílení MHD na Vsetíně. Kolik jich bude v konečném důsledku potřeba, je ale v tuto chvíli nejisté. Záviset to bude na rozsahu změn, které město jako zadavatel MHD bude požadovat,“ řekl Čablík.

Jiří Růžička doufá, že problémy kolem krajského integrovaného dopravního systému a nedostatku řidičů autobusů se podaří v nadcházejících měsících vyřešit.

„Věřím, že na konci letošního roku by už optimalizované jízdní řády MHD mohly začít platit. V tu dobu by navíc mělo na linky MHD vyjet i čtrnáct nových autobusů s moderním odbavovacím systémem a CNG pohonem,“ prozradil starosta.

Od 15. prosince 2019 platí v MHD Vsetín jízdní řády, které se od těch předchozích liší jen minimálně.