Nadjezd s tichým asfaltovým povrchem se měl původně plně otevřít až koncem června, dělníci ale zvládli dobu zkrátit o jeden a půl měsíce. Profesionální řidič Jakub Katnar omezení v provozu ani nevnímal. „Kdyby to byl desetikilometrový úsek, tak bych to řešil. Ale takový kousek nestojí za to. Zvládli to ještě dřív, než měli. Řidičsky nám to vůbec nevadilo,“ shrnul Katnar i za své kolegy.

Práce na jedné z největších investičních akcí Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) se urychlily zejména na podzim. „V té době už jsme měli hotovou víc než polovinu. Původní termín kompletní opravy se z konce října zkrátí na přelom srpen září,“ vypočítal ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Za zkrácení termínu může i bezproblémový průběh. Dělníci nenarazili na závažnější problém. „Trochu komplikovanější byla výměna ložisek na pilířích, kdy se část mostu musela zvednout o několik centimetrů. Jde o speciální technologii, díky tomu jsme museli uzavřít parkoviště v centru města,“ připomněl Malý omezení parkovacích míst.

ŘSZK zareagovalo také na plány Správy železniční dopravní cesty, která v blízké budoucnosti bude modernizovat trať a posouvat koleje. Na nadjezdu tak dělníci rovnou namontovali nové ochranné prvky nad budoucí elektrifikovanou tratí.

Měření ukázalo, že díky instalaci panelů na okrajích mostu se snížila také úroveň hluku kolem nadjezdu.

Stavbu s původním rozpočtem sto šedesát milionů korun se podařilo vysoutěžit pod sto milionů. „Tuto částku také podle smlouvy o dílo dodržíme,“ uzavřel ředitel ŘSZK Bronislav Malý.