Mizení spojů se týká například trasy ze Vsetína do Velkých Karlovic. Pro některé z cestujících bude komplikací dopolední téměř tříhodinová pauza. Namísto vlakových souprav, které ze Vsetína dosud vyjíždí o půl jedenácté a půl dvanácté, se po kolejích bude prohánět jen vítr.

Zrušených spojů využíval například Jan Dujka z Hovězí. „Bude to špatné. Musím se nějak dopravovat ze školy. Nevím, jak to budu řešit, nejspíš začnu jezdit autobusem,“ zamyslel se student. Na komplikace poukazuje i Petra Weiszová. „Vlakem sice moc často nejezdím, moje babička ale ano. Myslím, že to bude docela nevýhodné. Pro ni i další starší lidi je cestování vlakem nejen pohodlnější, ale i levnější,“ vysvětlila Weiszová.

Podle Věry Fuksové, jednatelky společnosti Koved, která koordinuje veřejnou dopravu ve Zlínském kraji, byly všechny změny projednány s obcemi. „Nelze samozřejmě vyhovět všem. Pokud se k novému jízdnímu řádu objevily nějaké námitky, projednaly je obce s kolegy,“ vysvětlila Fuksová.

Podle ní patří trať Vsetín – Velké Karlovice k těm, kde jsou vlakové spoje omezovány spíše méně. „Zaměřili jsme se na dny, které nejsou tak moc vytížené. Hlavně víkendy a nepracovní dny,“ dodala jednatelka. Nevytížené dny zjišťují pracovníci Českých drah i Kovedu pravidelným sčítáním cestujících. V úvahu při sestavování nových jízdních řádů berou i to, aby na sebe navazovaly vlaky využívané pro přestupy.

Změny v jízdním řádu vlaků postihly také vlaky ze Vsetína do Horní Lidče. Vlak, který ze Vsetína vyjížděl o půl deváté, už nepojede. K mírným změnám v čase odjezdů vlaků dojde i na trase Vsetín – Hranice na Moravě. O tři čtvrtě na devět přibude nový spoj v podobě osobního vlaku z Hranic na Moravě až do Střelné. Dva spoje navíc budou vyjíždět také z Rožnova pod Radhoštěm do Valašského Meziříčí.

Podle mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové dochází ke změnám v jízdních řádech v prosinci každým rokem. „Jedná se o celoevropskou změnu. Začíná se od mezinárodních dálkových spojů, přes vnitrostátní dálkové spoje až po spoje regionální,“ nastínila Šubová. Sestavování jízdního řádu je podle ní velice náročná práce. „Hodně zjednodušeně řečeno: vlak nemůžeme vypravit jako například autobus, který se na silnici vždy vejde. Vlak musí mít volnou kolej, nikam neuhne, nikam neodbočí,“ dodala. Vlaky vypravují České dráhy na základě objednávky. Osobní a spěšné vlaky objednává Zlínský kraj, který zároveň spolu s ministerstvem dopravy stanovuje změny v jízdních řádech.