Pro učitelku Veroniku Orságovou bylo včerejší rozdávání vysvědčení také premiérou. Děti se posadily do půlkruhu a před i po slavnostním aktu zazněla fanfára. „Moc jsme se toho za půlrok naučili, našli jste si také nové kamarády a bylo nám spolu dobře,“ řekla na úvod Orságová.

Potom si děti postupně chodily pro dva listy papíru, které mají v životě školáka velký význam. Jedničky nebo dvojky však prvňáčci na vysvědčení nenašli. V největší vsetínské škole se ve třídě 1.A vyučuje alternativní formou. Děti nedostávají známky, ale slovní hodnocení. 

Žáci druhé třídy na základní škole ve Valašské Polance si 31. ledna 2018 převzali pololetní vysvědčení z rukou třídní učitelky Vlasty Ibříškové.

Tímto způsobem vzniká přesná zpětná vazba. „Každý ví, na čem má pracovat, ví přesně, co mu jde lépe a co ne. Je to i více motivační,“ vysvětluje Veronika Orságová, která vypracovává hodnocení každý měsíc a o pololetí je shrne na vysvědčení.

Děti chybějící známky netrápí a opravdu přesně ví, jak na tom jsou. „Písmenka už jsem se naučila dříve, čtení mi docela jde. Trochu problém mám s matematikou, ale baví mě,“ přiznává školačka Anička Tůmová.

S tímto systémem hodnocení, i s formou výuky je maximálně spokojená maminka jedné z ratolestí Lenka Molková. „Děti nemají potřebu soupeřit. Každý pracuje svým tempem, nesrovnávají se a nedělají to pro známky. Učí se chybou, kterou sami opraví, ne že dostanou pětku a neví proč,“ vyzdvihla metodu výuky Molková.

Prvňáčci ze Sychrova si užijí pololetní prázdniny a naskočí do druhé části školního roku. Slovní hodnocení je bude provázet ještě minimálně do třetí třídy.

Žáci druhé třídy na základní škole ve Valašské Polance si 31. ledna 2018 převzali pololetní vysvědčení z rukou třídní učitelky Vlasty Ibříškové.