Řidiči, kteří nyní jezdí přes Hodslavice a Nový Jičín, jsou zoufalí. Objížďka potrvá další tři měsíce a cesta je o pětadvacet kilometrů delší. Na cestě se navíc tvoří kolony.

Ačkoli doprava mezi Valašským Meziříčím kvůli uzávěře až neuvěřitelně zhoustla, a to o deset tisíc aut denně, policisté razantní nárůst dopravních nehod nezaznamenali. „Od května do června se na objízdné trase stalo šestnáct havárií, což je zhruba stejně jako loni,“ řekl mluvčí novojičínské policie Zbyněk Tomšík.

To ale starostu Hodslavicích na Novojičínsku, které jsou rozpůlené silnicí, příliš neuklidňuje. Na dopravu si zde stěžují dlouho. A teď jsou na tom ještě hůře.

„Provoz je tak hustý, že se lidé skoro nedostanou do obchodu,“ povzdechl si starosta Miroslav Vyhlídal.

Obcí denně projede osmnáct tisíc aut. Při posledním měření před dvěma lety jich bylo jen osm tisíc. „Máme strach o děti. V září zase začnou pracovníci obecního úřadu hlídkovat přechod u školy,“ upozornil Vyhlídal.

Nešťastní jsou také řidiči, kteří si kvůli uzávěře o pětadvacet kilometrů zajedou.

„Nedovedu si představit, že takhle budu muset jezdit fakt až do podzimu. Šíleně mi stoupnou náklady a navíc zřejmě přijdu o nervy,“ řekl profesionální řidič Milan Vostrý.

Domníval se, že o prázdninách se provoz zklidní. „Nic takového ale nepozoruji. Kolony jsou ve špičce pořád,“ upozornil.

Objížďka trápí také šoféry, kteří spojnici Nového Jičína a Valašského Meziříčí donedávna téměř bezproblémově využívali.

„Když jedu ráno, stává se mi, že se sunu v koloně. Kvůli plné čáře nepředjedu, a když někdo zdržuje provoz, drncáme se všichni kolikrát i třicítkou,“ postěžoval si šofér Jaromír Písecký.

Proti uzávěře bojovali radní všech dotčených obcí. Marně. „Jsme tím velmi zklamáni. Už tak problematická dopravní situace se v našem městě ještě více zkomplikovala,“ zdůraznil meziříčský starosta Jiří Částečka.

Objízdnou trasu tvoří silnice druhé a třetí třídy a místní silnice. „Ty nejsou pro tuto zátěž stavěny,“ připomněl vedoucí odboru komunálních služeb Václav Chajdrna.

V meziříčské lokalitě Hulince se vlivem častějších průjezdů kamionů výrazně zvýšilo riziko dopravních nehod.

Uzávěra má trvat do konce října.

„Uděláme ale všechno pro to, abychom termín zkrátili. Musí nám ale přát počasí, protože když bude pršet, musíme práce přerušit,“ řekl Pavel Študent z Ředitelství silnic a dálnic.

Jen betonáž mostů, při níž jsou kvůli schnutí nutné techniké přestávky, potrvá podle něj, když vše půjde podle plánu, čtyři měsíce.