Na to zareagovala firma Valatrans, která je investorem budoucí galerie a od celého projektu odstoupila. Předseda představenstva firmy Valatrans Jaroslav Vala řekl, že ještě před tím se snažil s Tomášem Husou jednat a přesvědčit ho, aby odvolání zvážili.
Starosta Čunek argumenty odmítá
Zastupitelé za KOV ve svém prohlášení uvádí, že nejsou proti stavbě obchodní galerie jako takové, ale proti jejímu současnému rozsahu. „Stavba je podle našeho právního názoru v rozporu se zákonem. Je potřeba tuto věc vyřešit, proto jsme museli podat odvolání,“ vysvětlil za KOV Michal Berg. Hlavním důvodem pro odvolání je podle Koalice fakt, že v galerii je naprojektováno málo parkovacích míst, a také bude stínit okolním budovám.
Starosta Vsetína Jiří Čunek (KDU-ČSL) tyto argumenty odmítá. „Nechal jsem si udělat právní rozbor námitek, které Husa s Bergem podali. Je zřejmé, že nemohou stavbu zastavit, pouze ji zdrží o měsíce či roky, což mohl být pro Valatrans důvod k odstoupení,“ uvedl.
Čtěte také: Nevyužité nádraží v Bystřičce bude znovu sloužit cestujícím
Jednání KOV odsoudil i zastupitel Petr Kořenek (ČSSD). Upozornil, že práce na přípravě projektu už zabrala dva roky usilovné práce a hrálo se o metry a centimetry, aby měla stavba smysl. „Pokud se teď všechno zmaří díky jednomu odvolání, Vsetín zůstane i nadále v části u nádraží zmršený. Zůstane nám stará, rozpadlá budova, i když možná s natřenou fasádou. Ale jinak se v tom místě nic nezmění,“ představil možný stav Petr Kořenek.
Valatrans už písemně požádal o dohodu k ukončení projektu
Starosta Čunek chce udělat všechno pro to, aby firma Valatrans s městem na projektu dále spolupracovala. Předseda představenstva Valatransu Jaroslav Vala už ale Čunka dopisem požádal, aby připravil dohody o ukončení projektu. „Je otázka, jak dlouho bude trvat jednání města s KOV. Mrzí mě, že takto rozpracovaný projekt nenapadla KOV hned po podání žádosti na územní rozhodnutí, ale čekali na poslední den, kdy rozhodnutí mělo nabýt právní moci,“ posteskl si Vala.
Čtěte také: S dvěma muži se zřítila plošina, jeden se těžce zranil
Podle něj udělala jeho firma maximum pro to, aby vyšla městu vstříc a společný projekt mohl vzniknout. „Nejdůležitější je, že by Valatrans zdemoloval dům (budova bývalé ČSOB – pozn. redakce), a novou galerii posunul o šest metrů od hotelu Britannia a pět metrů od nádraží. Nový budova by se tím dostala na uliční čáry a tímto posunutím by se rozšířila Žerotínova ulice,“ vysvětlil Vala. Vzniknout měl komfortnější příjezd na autobusové nádraží, jež se mělo stavět mezi galerií a vlakovým nádražím. Město Vsetín by tím docílilo nejkratší dobu na přestup a mohlo dostat největší možnou dotaci na výstavbu.
Do přípravy projektu investoval Valatrans nemalé částky. „Máme udělané geologické průzkumy, které jsem mimo jiné dělal i pro město. Dům je celý vyklizený, nachystaný k demolici. Projekční práce pro stavební povolení máme hotové,“ vypočítal Vala. Příprava projektu už firmu stála zhruba deset milionů.
Související
Stavba nádraží ve Vsetíně začne do dvou let, přijde na miliardu korun