Jednosměrky mají v budoucnu tvořit základní dopravní strukturu Rybníků. Výjimkou bude pouze ulice Benátky, která má podle autora návrhů zůstat obousměrná. „Je totiž potřeba, aby se tudy mohly dostat záchranné sbory. A to co nejrychleji po celém sídlišti,“ vysvětlil projektant Petr Chytil.

Ať vedou Benátky jedním směrem…

Jeho vize se ale nelíbí obyvatelům domů na ulicích Konečná, Těšíkov a Na Hrázi. Kvůli nedostatku parkovacích míst totiž musí na ulici Benátky parkovat. Proto se během diskuze snažili prosadit jednosměrku i pro tento úsek. „Kdyby se třeba propojily ulice Družstevní a Štěpánská, dalo by se vymyslet určitě několik lepších variant. Družstevní má totiž nejširší cesty, vhodné pro obousměrný provoz,“ přemýšlel nad situací například Zdeněk Maniš.

Propojení těchto částí ale podle projektanta Petra Chytila není v současné době možné. Důvodem je zvýšené emisní zatížení budov na Štěpánské z provozu železnice a nadjezdu.

…máme málo parkovacích míst…

Obyvatelé Rybníků jsou přesvědčeni, že problém je v malém počtu parkovacích míst. Z diskuze vyplynulo, že pokud se vyřeší parkování, jednosměrky nikomu vadit nebudou. „Vhodných míst se najde dost. Třeba kdyby se udělaly jen polonájezdy na chodníky, jako je to řešeno na Smetance,“ navrhl zase Jaroslav Kyselý.

Jednosměrky, pro chodce prý riziko

Během večera padly také argumenty, které jsou jednoznačně proti zamýšleným úpravám. „Když budou řidiči vědět, že proti nim nic nepojede, rozjedou se po rovince jak šílení. To může být nebezpečné pro chodce, ale i pro děti, které si hrají poblíž,“ upozornil osmaosmdesátiletý usedlík, který se představil jako synovec někdejšího starosty Vsetína a vynálezce Josefa Sousedíka.

Odsouhlaseno

Po zhruba dvou hodinách jednání nechal místostarosta Petr Kořenek orientačně hlasovat. Většina přítomných nakonec se změnami souhlasila. „Nyní musíme všechny podněty a připomínky zpracovat s odborníky a vymyslíme konečné řešení. Určitě se s místními na toto téma ještě setkáme. Dřív jak za tři měsíce to ale nebude,“ dodal Kořenek.