Nový terminál, který bude určený pro vlakovou i autobusovou dopravu, začne sloužit cestujícím ve druhé polovině příštího roku. Informovala o tom Správa železnic (SŽ), která je investorem rekonstrukce nádraží.

„V současné době jsou dokončené výkopové práce a pracujeme na zakládání stavby. Provedené jsou podkladní betony a připravuje se montáž výztuže pro budoucí základové vany,“ řekl Martin Kypr, technický dozor stavby.

Po dokončení terminálu bude následovat demolice původní výpravní budovy nádraží. V areálu železniční stanice už běží také výstavba technologického objektu, ve kterém bude umístěné zabezpečovací a sdělovací zařízení.

Mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda doplnil, že příští rok bude věnovaný také stavbě tří nových nástupišť a podchodu. Ten bude procházet z nákupního centra Galerie Smetanova v sousedství nádraží přes terminál a z terminálu pak pod celou železniční stanicí.

Rekonstrukci vlakového nádraží zahájila SŽ na sklonku minulého roku. Letos ještě stavební firmy pracují na železničním svršku, spodku, mostních objektech, zabezpečovacím zařízení a na komunikaci včetně podchodů Na Lapači a Křivačkárna – Štěpánská.

Součástí rekonstrukce železniční stanice, která má trvat do konce roku 2024, je kompletní přestavba kolejiště. Vzniknou čtyři nová nástupiště s bezbariérovým přístupem, podchodem se schodišti a výtahy.

Podchod vyústí na straně jedné do podzemního parkoviště pod Náměstím Jarmily Šulákové a na straně druhé do prostoru bývalé Delty Na Lapači, kde se počítá se stavbou záchytného parkoviště.

V sousedství dopravního terminálu vyroste také parkovací dům s kapacitou 310 stání či cyklověž.

„V prostoru za nádražím se kromě záchytného parkoviště plánuje stavba nové přístupové komunikace ve směru od polyfunkčního domu Kotovo v Rokytnici, která již započala. A soukromý investor zde plánuje bytovou a komerční výstavbu,“ přiblížil už dříve starosta Vsetína Jiří Růžička.

Připomněl, že zatímco investorem samotné rekonstrukce železniční stanice je Správa železnic, na stavebních úpravách v přednádraží a za nádražím se finančně podílí město Vsetín spolu s dalšími subjekty.

V souvislosti s rekonstrukcí vsetínského vlakového nádraží pokračuje Správa železnic také v modernizaci železniční infrastruktury.

„Rekonstruuje se výjezd ze Vsetína směrem na Valašskou Polanku,“ přiblížil mluvčí SŽ Dušan Gavenda.

Jedna ze dvou kolejí zde nyní úplně chybí. Mimo provoz je proto také odbočení na Velké Karlovice. Vlaky zde začnou znovu jezdit v prosinci, kdy se obnova kolejí a sanace opěrné zdi podél řeky Bečvy bude blížit ke konci.