Nyní se zdá, že po mnoha odkladech je zahájení stavby označované jako ‚I/69 Vsetín, rampa Mostecká‘ skutečně na spadnutí. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), které je investorem, získalo letos na jaře potřebné stavební povolení a ještě v tomto roce se chce pustit do přípravných prací.

„Jejich zhotovitele již jsme vybrali. Přípravu území zahájíme už na podzim. Půjde o kácení dřevin a skrývku ornice,“ potvrdila mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková.

Současně ředitelství připravuje také soutěž na zhotovitele hlavních stavebních prací.

„Plánujeme je odstartovat už v příštím roce. Předpoklad dokončení stavby je v roce 2024,“ doplnila Trubelíková.

Přestavba křižovatky spolkne 150 milionů

Křižovatka na silnici I/57 nad čerpací silnicí Shell se stává každoročně místem řady dopravních nehod. Mnohé z nich skončily tragicky. Kamenem úrazu jsou scházející připojovací pruhy k výpadovce na Zlín (I/69). Řidiči přijíždějící od Valašského Meziříčí tak nyní musí do Vsetína vjíždět odbočením doleva, tedy křížením protisměru.

Podobně nebezpečné je i odbočování z centra Vsetína doleva na obchvat města směrem na Ústí. Právě tyto manévry, někdy spolu se špatným odhadem vzdálenosti či vysokou rychlostí vozů jedoucích po hlavní silnici, každoročně přinášejí řadu vážných nehod.

Vybudování takzvané rampy Mostecká má situaci vyřešit. ŘSD počítá se stavbou připojovacích pruhů, které v místě u Domu služeb Kotovo v místní částí Rokytnice propojí okružní křižovatkou silnice I/57 a I/69.

„Motoristé jedoucí od Valašského Meziříčí a směřující do centra Vsetína nebo na Zlín sjedou ze silnice I/57 vpravo po rampě k nové okružní křižovatce. Ti, kteří naopak z centra města nebo od Zlína míří k Ústí, vyjedou od okružní křižovatky u Kotova po připojovacím pruhu na silnici I/57. V obou případech odpadne nebezpečné odbočování vlevo, které je nyní tím největším problémem,“ popsala starosta Vsetína Jiří Růžička.

Podle oficiálních dokumentů Ředitelství silnic a dálnic ČR přijde vybudování rampy Mostecká na více než 151 milionů korun bez DPH. Hotová stavba má být uvedena do provozu v roce 2024.

Pro město Vsetín je stavba významná i z dalších důvodů.

„Na plánovanou okružní křižovatku u Kotova totiž naváže stavba nové přístupové komunikace do sídliště Rokytnice a také přes Lapač do prostoru nového záchytného parkoviště za vlakovým nádražím,“ připomněl Růžička.

V tomto případě jde o nedílnou součást celkové rekonstrukce vsetínského vlakového nádraží a přeměny přednádražního a zanádražního prostoru, která má odstartovat také letos v září.

„To vše dohromady umožní například zklidnění nyní dopravně přetížené ulice Na Dolansku. Po dokončení stavby rampy Mostecká také budeme moci přistoupit k opravě chodníků podél výpadovky na Zlín v okolí Kotova, které prozatím záměrně odkládáme,“ uzavřel starosta Vsetína.