O Vánocích byli lidé s dárky většinou spokojeni. „Na rozdíl od minulého roku, tentokrát žádný vyměňovat nemusím. Tehdy jsem totiž dostal knížku, kterou už jsem vlastnil. O tři roky dříve jsem měnil zase kalhoty, které mi byly velké," prozradil Václav Adámek ze Vsetína.

Ani mazlíčky lidé nevracejí.

„Naposledy nám přinesli ze dva psy před třemi lety. Uvidíme jak to bude letos. Ale to budeme muset počkat nejdříve do Nového roku," řekl vedoucí útulku ve Vsetíně Jiří Hájek.

Obchodníci jsou na případné reklamace připraveni. „Každý rok u nás vyměňují oblečení ti, kteří při nákupu velikost pouze odhadli. Letos tu zatím ještě nikdo takový nebyl," prozradila jedna z prodavaček prodejny s oblečením Oděvy H a T ve Valašském Meziříčí.

První povánoční reklamaci mají za sebou prodavači v rožnovském obchodě Obuv Silvie. „Ráno přišel jeden pán, který chtěl vrátit pánskou kabelku. Nikdo další zatím nepřišel, ale asi teprve přijdou," sdělila místní prodavačka.

Cigarety vrátit nejdou, oblečení musí mít visačku

Zájemci mohou reklamovat také dárky zakoupené v některém z větších obchodních řetězců. Musí však splňovat několik pravidel. V obchodech společnosti Tesco nemohou lidé reklamovat, pokud nákup platili pomocí Tesco poukázky, dárkovými kupony nebo stravenkami. Není také možné vracet drobnou elektroniku, spodní prádlo, čerstvé potraviny nebo cigarety. „Aby mohli lidé zboží vrátit nebo vyměnit, musí být nenošené, nepoškozené a v původním obalu. U oblečení a obuvi musí mít zboží visačku. Zákazník dále musí předložit platný nákupní doklad a popřípadě záruční list," dodal mluvčí řetězce Jan Dvořák